پایان رافت در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

پرسپولیس در خواب شیرین این کامبک نماند

در گفت و گو با جام جم ؛

رافت:زور تاجیکها به ما نمی رسد

پایان رافت، مردی که قطعا اسطوره نیست اما هرگز هم از یاد هواداران پرسپولیس نمی رود. او روزهایی به یادماندنی در پرسپولیس داشت اما این روزها خارج از دایره فوتبال تنها نظاره گر فوتبال است.
کد خبر: ۱۳۳۷۳۵۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، او در گفت و گو با ما از بازی بسیار مهم امروز پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می گوید.

 

* نماینده تاجیکستان می تواند حریف مهمی برای پرسپولیس باشد.

پرسپولیس شناختی از تیم استقلال تاجیکستان ندارد. در واقع هیچکس شناختی ندارد، نه مربیان، نه کارشناسان و نه هواداران. با یک تیم ناشناخته روبرو هستیم چون حتی فیلم بازی های این تیم هم به پرسپولیس نرسید. البته من فکر نمی کنم تیم استقلال تاجیکستان برای سرخ ها مشکلی باشد. این را هم باید بگویم پرسپولیس تیم خوبی است اما می دانیم نماینده تاجیکستان هم بسیار قدرتمند است ولی زور آنها به ما نمی رسد.

 

*این تیم در مرحله گروهی تیم قدرتمند الهلال عربستان را شکست داده است. حالا می تواند از پس پرسپولیس هم برمی آید؟

بله همانطور که گفتم این تیم قدرتمند است و ستاره دارد. البته پرسپولیس هم مملو از ملی پوشان با کیفیت است. خودِ تاجیکی ها می دانند پرسپولیس چه قدرتی دارد و پنج فصل پشت سر هم قهرمان لیگ برتر شده. از طرفی استقلال تاجیکستان تیم قدرتمندی است که الهلال  را برده و کیفیت بالایی دارد. با تمام این اوصاف امیدوارم پرسپولیسی ها سربلند دیدار با این تیم باشند.

 

*وضعیت خط حمله پرسپولیس را از چطور ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس مدت ها به دنبال بازیکن توانمند در خط حمله بود. سرگردانی برای خرید مهاجم خوب از بعد جدایی مهدی طارمی آغاز شد و مدت ها ادامه داشت. از طرفی پرسپولیس به دلیل بدهی های کلان نمی توانست مهاجم خارجی و خوب بخرد. به نظر من اکنون قدرت هجومی پرسپولیس آنقدری هست که بتواند در آسیا موفق باشد.

 

*اما رقبا هم در آسیا بیکار ننشسته اند و برای لیگ قهرمانان کلی بریز و بپاش می کنند.

الان فاصله فوتبال کشورها در غرب آسیا از بین رفته است. هر چقدر بیشتر زمان پیش می رود علم فوتبال کشورهای غرب آسیا هم بیشتر می شود. تبادل مربی و بازیکن به بهترین شکل در برخی از کشورها پیش می رود و بسیاری از تیم ها صاحب استادیوم اختصاصی شده اند. سطح فوتبال در برخی از کشورهای این منطقه از آسیا مدام بالاتر می رود. همین تیم استقلال تاجیکستان را نگاه کنید که چقدر با کیفیت و خوب است. حتی تیم های باشگاه های فوتبال ازبکستان و عراق هم بسیار باکیفیت شده اند. تحول بسیار بزرگی در فوتبال آسیا رخ داده اما با تمام این اوصاف باید بگویم فاصله بین غرب و شرق آسیا فاصله بین زمین و آسمان است. فوتبال شرق آسیا امکانات بسیار بهتری دارد و کیفیت و علم فوتبالی آنها بهتر است. بهترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را دارا هستند و در سطح فوتبال آسیا رقیب ندارند. در غرب آسیا فعلا الهلال وضعیت بسیار خوبی دارد. حداقل 2،3 بازیکن در کلاس جهانی دارد.

 

*با این پیشرفتی که فوتبال کشورهای غرب آسیا در پیش گرفته اند شما چه آینده ای را برای فوتبال کشور خودمان در مقایسه با سایر نقاط همین منطقه پیش بینی می کنید؟

فوتبال ما تا خصوصی نشود به هیچ جا نمی رسد. الان تمام کشورها فوتبال خود را به دست بخش خصوصی داده اند نه دولتی. استقلال و پرسپولیس تا امروز حتی نتوانسته اند یک استادیوم اختصاصی برای خودشان داشته باشند. با رویه ای که کشورهای دیگر در پیش گرفته اند ما قطعا در آینده به مشکل می خوریم. در کشورهای دیگر اصلا چیزی به نام کمک دولت به فوتبال وجود ندارد و همه چیز مربوط به بخش خصوصی است. مراقب باشیم عقب نیفتیم.

 

*راستی، الان در فوتبال چه می کنید؟

دنبال فرصتی برای مربی گری هستیم. سال گذشته در تیم شهرداری آستارا حضور داشتم اما بنا به دلایل مالی جدا شدم. دوباره باید به من اعتماد شود تا به مربی گری برگردم. یک محیط سالم برای کار کردن می خواهم. اگر شرایط مهیا باشد برمی گردم و اگر هم نشد که مجبورم در خانه بمانم.

هیلدا حسینی خواه / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها