مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: سرانه صندلی سینما در این استان حدود سه برابر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۳۳۷۱۲۰

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا؛ عمران خودآموز افزود: هم اینک سه سینمای دیجیتال شامل سینما فرهنگ ایلام، سینما کلهر ایوان و سینما سراب آبدانان در استان فعال است که در مجموع ۵۶۸ صندلی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به در دست اقدام بودن سه طرح عمرانی در حوزه سینما پیش بینی می شود سرانه صندلی سینما در این استان به یک هزار و ۵۰۰ عدد افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یکی از این طرح ها را شامل عملیات اجرایی مجتمع تجاری - سینمایی (سینما قدس سابق) توسط بخش خصوصی در مرکز شهر ایلام اعلام کرد که با افتتاح آن، در چند پرده سرانه ۴۷۴ صندلی سینمایی احیا می شود.

خودآموز به طرح پردیس سینمایی امید در بلوار ابوالفضل شهر ایلام اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی این مرکز در قالب چهار سالن مدرن با ۴۰۰ صندلی توسط شهرداری ایلام در حال ساخت بوده و مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

به گفته وی، علاوه بر این قرار است تا پایان سال جاری سالن آمفی‌ تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان ملکشاهی هم به تجهیزات دیجیتال پخش فیلم مجهز شود.

وی اضافه کرد: با تکمیل این پروژه‌ها سرانه صندلی سینما در استان افزایش مناسبی یافته و به بیش از یک هزار و ۵۰۰ صندلی می رسد.

تاثیر کرونا بر فعالیت سینماها

خودآموز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر فعالیت سه سینمای موجود استان که در قالب اجاره به بخش خصوصی فعالیت دارند، گفت: این مراکز در این مدت حداقل فعالیت را داشته و با استفاده از ظرفیت مصوبات هیات وزیران مشمول تسهیلات یا بخشودگی اجاره بها قرار گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ایلام همچنین اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک این اداره کل با سازمان امور سینمایی و سمعی بصری تا پایان امسال از ۹ فیلم شامل هفت فیلم کوتاه و ۲ فیلم مستند حمایت خواهد شد.

خودآموز اعتبار پیش بینی شده برای حمایت از فیلم‌ های کوتاه را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و اعتبار حمایت از فیلم‌های مستند را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.
 
کمک به اکران فیلم های هنری و تجربی

وی کمک به اکران فیلم‌های هنری و تجربی، حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی استادمحور ویژه فیلمسازان استان، کمک به برگزاری هفته فیلم و عکس، کمک به عرضه فیلم در سینماتک و پاتوق فیلم استان، حمایت از گردهمایی و تجلیل از فیلم‌سازان برگزیده استان(ویژه روز ملی سینما) را از جمله برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی کمک به برگزاری همزمان جشنواره اکران فیلم‌های فجر، فیلم‌های کودک و نوجوان، فیلم کودک تهران و جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و نیز کمک به اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما به صورت سینما سیار در صورت امکان و رفع محدودیت‌های کرونایی را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد که در دستور کار قرار دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها