وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن موضع گیری درباره اسناد مربوط به حملات یازده سپتامبر ، علیه ایران و انصارالله یمن هم سخن گفت.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد: اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر مشخص کرد که ریاض در این حملات دست نداشته است.

وی ادعا کرد: عربستان در مبارزه با تروریسم شراکت دارد و ما با متحدانمان همکاری می کنیم.

وزیر خارجه سعودی که در نشست خبری با همتای اتریشی خود سخن می گفت، مدعی شد: عربستان در واکنش نشان دادن به هر حمله حوثی ها تردید به خود راه نخواهد داد.

فرحان که کشورش به حملات روزانه به یمنی ها ادامه می دهد و آنها را در محاصره قرار داده و در مسیر حل و فصل سیاسی بحران کارشکنی می کند، ادعا کرد: اولویت در یمن صلح و حفظ جان غیرنظامیان است. حوثی ها مسئول ادامه تنش هستند آنها از غیرنظامیان به عنوان گروگان استفاده می کنند.

وزیر خارجه عربستان در عین حال ضمن تایید حملات کوبنده ارتش و کمیته های مردمی یمن به عمق عربستان، گفت: حوثی ها به هدف قرار دادن تاسیساتی مانند فرودگاه بین المللی ابها و منطقه الدمام ادامه می دهند.

وی در موضع گیری خصمانه علیه ایران هم گفت: ما حامی تلاش های بین المللی برای ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

وزیر خارجه سعودی در حالی که کشورش عامل بی ثباتی منطقه و حامی گروه های تروریستی است، گفت: عربستان نقش مهمی در امنیت و ثبات منطقه دارد!

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها