انواع شرکت های هواپیمایی ایران

وقتی حرف از سفر هوایی باشد، ایرلاین و نوع هواپیما نقش بسیار مهمی را در کیفیت سفر ایفا می کنند. حتما برای شما هم پیش آمده است که قبل از سفر از خودتان بپرسید که هنگام بررسی انواع بلیط هواپیما رسپینا، چگونه بهترین شرکت هواپیمایی را برای سفر انتخاب کنید.
کد خبر: ۱۳۳۶۳۱۵
حتما برای شما هم پیش آمده است که قبل از سفر از خودتان بپرسید که هنگام بررسی انواع بلیط هواپیما رسپینا، چگونه بهترین شرکت هواپیمایی را برای سفر انتخاب کنید. موضوعی که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت، بررسی انواع شرکت های فعال هواپیمایی در ایران می باشد؛ لذا توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
 
انواع شرکت های هواپیمایی ایران
انواع شرکت های هواپیمایی ایران

در حال حاضر 20 ایرلاین در ایران در حال فعالیت می باشند. برخی از این شرکت های هواپیمایی تازه تاسیس و برخی دیگر قدیمی می باشند. هر یک از ایرلاین های داخلی با توجه به شرایط و امکاناتی که دارند، تعداد پروازهای متفاوتی را در خطوط هوایی داخلی و خارجی پوشش دهی می کنند. در ادامه می توانید لیست کاملی از هواپیمایی هایی که در حال حاضر در حال فعالیت می باشند را مشاهده کنید.

لیست شرکت های هواپیمایی فعال در ایران

انواع شرکت های هواپیمایی ایران
بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

بدون شک در بین ایرلاین های فعال در کشور، برخی از آن ها به دلیل سابقه و خدمات کامل تر از دید مسافران بهتر و قابل اعتماد تر هستند. برخی از این شرکت های هواپیمایی به دلیل ناوگان های هواپیمایی قدرتمند و برخی دیگر به دلیل پوشش دهی تمامی مقاصد مورد توجه قرار گرفته اند. در ادامه لیستی از رتبه بندی ایرلاین های داخلی را مشاهده خواهید کرد:

1- هواپیمایی ماهان (بهترین و کامل ترین ایرلاین ایرانی)

2- هواپیمایی ایران ایر(قدیمی ترین ایرلاین ایرانی)

3- هواپیمایی آتا (کم حادثه ترین هواپیمایی)

4- هواپیمایی کیش ایر (ناوگان هوایی به روز و جدید)

5- هواپیمایی قشم ایر (یکی از مدرن ترین و مجهز ترین ایرلاین های ایرانی)

6=هواپیمایی معراج (پرسنل حرفه ای)

7-هواپیمایی آسمان (یک ایرلاین قدیمی و مجهز)
 
انواع شرکت های هواپیمایی ایران
انتخاب بهترین شرکت هواپیمایی بر چه اساس انجام می شود؟

رتبه بندی اعلام شده بر اساس قدمت و شرکت هواپیمایی نیست؛ زیرا قدمت یک ایرلاین نمی تواند نشان دهنده میزان کیفیت آن هواپیمایی باشد، مواردی که در رتبه بندی ایرلاین های داخلی دخیل هستند، عبارت اند از:

1-میزان رضایت مسافران

2-دارا بودن تجهیزات پیشرفته

3-وجود ناوگان هوایی قدرتمند

4-تکنولوژی خدمات به کار رفته در هواپیما

5-نحوه برخورد پرسنل با مسافران

کیفیت ایرلاین های ایرانی

سالانه در دنیا موسسات مختلف کیفیت خدمات و ناوگان های هوایی ایرلاین ها را بر اساس استانداردهای مختلف مورد بررسی قرار می دهند و سپس بر اساس آن ها هر شرکت هواپیمایی را رتبه بندی می کنند. بهترین ایرلاین معمولا 7 ستاره و بدترین آن ها 1 ستاره دریافت می کنند. در این کیفیت سنجی، ایرلاین های ایرانی جزء بهترین های جهان نیستند و در این بین دو ایرلاین معروف و معتبر داخلی (ماهان و ایران ایر) تنها دو ستاره دریافت کرده اند.
 
انواع شرکت های هواپیمایی ایران
انواع هواپیما در ایرلاین های ایرانی

حالا که با انواع شرکت های هواپیمایی ایران آشنا شدید، خوب است تا در رابطه با انواع هواپیماهایی که در پروازهای داخلی فعالیت دارند نیز آگاهی مختصری پیدا کنید. در ادامه مطلب لیستی از ناوگان های هواپیمایی و امکانات آن ها را مشاهده می کنید:

انواع ایرباس: در این دسته از هواپیما ها مدل های زیر در پروازهای داخلی ایرانی در دسترس می باشد:

 Airbus A300 ، Airbus A330 ،Airbus A340 ، Airbus A321 ،Airbus A320 ، Airbus A319 ، Airbus A310

انواع بوئینگ:  مدل های هواپیماهایی که از شرکت بوئینگ هستند و از آن ها در هواپیمایی های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند، شمال موارد زیر می باشند:

Boeing 747 ، Boeing 757 ،Boeing 727 ، Boeing 707

فوکر: در حاضر در ایران از این شرکت هواپیمایی تنها دو هواپیما فوکر 50 و فوکر100 موجود می باشد.

مک دانل داگلاس:  و در آخر از هواپیماهای شرکت هواپیمایی مک دانل داگلاس که در ایران فعالیت دارند را مشاهده می کنید:

MD-80،MD-82.MD-83T.MD-88 .
 

ATR ، BAE 146  نیز سایر هواپیماهایی هستند که در ایرلاین های ایرانی فعالیت می کنند.

از بین شرکت های هواپیمایی ایرانی کدام یک را انتخاب کنیم؟

شما می توانید هنگام رزرو بلیط، برند شرکت هواپیمایی و نوع ناوگان هواپیمایی را مشاهده و از با توجه به نکاتی که در این مطلب مورد بررسی قرار داده ایم، از  بین آن ها یکی از بهترین موارد را انتخاب نمائید. لازم به ذکر است بدانید، همه ایرلاین ها برای تمامی مسیرها در دسترس نمی باشند، اما ایرلاین های معتبر، اغلب خطوط هواپیمایی پرتردد را پوشش دهی می کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها