به گزارش توران پارس آزمون Sat در اصل یعنی آزمون استعداد تحصیلی که به منظور تعیین استعداد و مهارت های تحصیلی دانش آموزان در بعضی از دانشگاه های کشور ترکیه استفاده میگردد، آزمون Sat از دانش آموزانی که 12 سال تحصیلی را گذرانده باشند گرفته میشود و هدف از این آزمون بررسی آمادگی دانش آموزان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد.
کد خبر: ۱۳۳۶۱۱۸
به گزارش توران پارس آزمون Sat در اصل یعنی آزمون استعداد تحصیلی که به منظور تعیین استعداد و مهارت های تحصیلی دانش آموزان در بعضی از دانشگاه های کشور ترکیه استفاده میگردد، آزمون Sat از دانش آموزانی که 12 سال تحصیلی را گذرانده باشند گرفته میشود و هدف از این آزمون بررسی آمادگی دانش آموزان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد.
 
مسئول طراحی سوالات و نحوه برگذاری آزمون Sat ترکیه مدیر دانشگاه بوده و مسئولیت برگذاری آزمون نیز بر عهده موسسه های آموزشی در ترکیه می باشد، آزمون Sat ترکیه از ابتدا تا امروز تغییرات گسترده ای داشته است، در گذشته نام آن آزمون استعداد مدرسه ای بوده و سپس این نام به آزمون ارزیابی تحصیلی تغییر کرده و امروزه با نام Sat شناخته میشود.
 
آشنایی با آزمون Sat ترکیه
آزمون Sat ترکیه چیست ؟

آزمون Sat مختص افرادی می باشد که تصمیم به ورود به دانشگاه های ترکیه را دارند و داشتن نمره قبولی در این آزمون برای پذیرش در دانشگاه های این کشور بسیار موثر می باشد. از آنجایی که آزمون Sat به زبان انگلیسی می باشد یکی از الزامات ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه داشتن نمره قبولی در این آزمون می باشد، علاوه بر کشور ترکیه کشور های زیادی همانند انگلیس، آمریکا، استرالیا و نروژ نیز برای ارزیابی کردن دانش آموزان خود از آزمون ست استفاده میکنند.

قسمت های مختلف آزمون Sat ترکیه کدامند ؟

این آزمون به طور کلی به دو قسمت تقسیم میشود.

1 - آزمون عمومی

2 - آزمون تخصصی

متقاضیان ورود به دانشگاه در کشور ترکیه میتوانند در یک و یا هر دو این آزمون ها شرکت کنند، آزمون عمومی Sat مناسب متقاضیانی است که قصد پذیرش در مراکز آموزشی را دارند اما آزمون تخصصی Sat پیچیده تر بوده و افرادی که قصد دارند در دانشگاه های انگلیسی زبان کشور ترکیه پذیرفته شوند نیاز صد در صد به قبولی در این آزمون دارند، دقت داشته باشید که برای ثبت نام در آزمون ست ترکیه بایستی به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات مختلف در آزمون ست ترکیه چیست ؟

مدرکی که پس از قبولی در این آزمون به متقاضیان ارائه میشود دارای اعتبار 5 ساله می باشد، این آزمون بخش های متنوعی داشته و متقاضیان باید به سوالات زیر پاسخ دهند.
 
آشنایی با آزمون Sat ترکیه
بخش درک مطلب آزمون Sat :

این بخش به سنجش مهارت متقاضیان در درک موضوعات و اطلاعات مرتبط با متن ارائه شده و کسب نظر شما در مورد آن متن میپردازد، که هر سوال در این بخش 4 گزینه برای انتخاب پاسخ را دارا می باشد، این بخش 52 سوال داشته که متقاضایان بایستی این تعداد سوال را در مدت 65 دقیقه پاسخ دهند همچنین برای ارائه پاسخ به این سوالات به هیچ دانش خاصی نیاز نبوده و مزمون اصلی این بخش سنجش درک مطلب متقاضیان می باشد.

متون ارائه شده در این بخش ممکن است قسمتی از یک متن ادبی و یا بخشی از اخبار اقتصادی و یا مطلبی از دانش های مختلف همچون فیزیک و شیمی باشد.

بخش نوشتار و زبان آزمون ست :

در این بخش از آزمون سه معیار اصلی زبان شناسی مورد سنجش واقع میشود و توانایی متقاضیان در خواندن، پیدا کردن اشتباهات نگارشی و تصحیح آن اشتباهات مورد ارزیابی قرار میگیرد.

بخش ریاضی آزمون Sat :

در این بخش از آزمون توانایی متقاضیان در حل مسائل ریاضی، هندسه، جبر، احتمالات و استفاده از فرمول های ریاضی در حل این مسائل ارزیابی میشود، اکثر سوالات این بخش  گزینه ای بوده اما برخی از سوالات نیازمند روش حله مسئله و پیدا کردن جواب صحیح آن مسائل می باشد، آزمون ریاضی دارای دو بخش می باشد که در بخش اول 25 دقیقه زمان برای حل 20 سوال به متقاضی داده میشود و متقاضی مجاز به استفاده از ماشین حساب در این بخش خواهد بود، در بخش دوم 55 دقیقه زمان برای حل 38 سوال با استفاده از ماشین حساب به متقاضی داده میشود.

بخش مقاله نویسی آزمون Sat ترکیه :

این آزمون مهارت آنالیز و نوشتن مقاله را در متقاضیان ارزیابی میکند، پاسخ دادن به سوالات این بخش اختیاری است اما برای پذیرفته شدن در دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر بایستی به سوالات این بخش پاسخ دهید، مدت زمان پاسخ به سوالات این بخش از آزمون 50 دقیقه بوده و متقاضی بایستی با استفاده از ایده هایی که در ذهنش دارد و الهام از تجربیات شخصی خود به نوشتن مقاله ای بپردازد.

نمره دهی در آزمون Sat ترکیه :

هر بخش از این آزمون بین 200 تا 800 نمره دارد که نمره هر داوطلب در آن بین 400 تا 1600 خواهد بود و بخش مقاله نویسی این آزمون نیز بین 1 تا 6 نمره دارد، پس از شرکت در این آزمون نمره شما در هیئت علمی دانشگاه بررسی شده و در صورت قبولی از دانشگاه ها و موسسات پذیرش خواهید گرفت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون Sat ترکیه :

1 - شناسنامه عکس دار و یا کارت شناسایی معتبری که مورد تایید دولت و موسسه ای که متقاضی اخیرا در آن تحصیل کرده باشد.

2 - اصل مدارک شناسایی و تحصیلی

3 - عکس روی برگه روی آزمون متقاضی بایستی با عکس شناسنامه وی مطابقت داشته باشد.

4 - اسناد ارسالی متقاضیان بایستی به زبان انگلیسی بوده و کپی های آن واضح باشد.

5 - متقاضیان بایستی از نظر جسمی و روانی سالم باشند.

کارت های شناسایی معتبر برای ارائه در آزمون Sat ترکیه :

1 - گواهینامه رانندگی معتبر و مورد تایید دولت

2 - کارت دانش آموزی معتبر از موسسه ای که متقاضی از آن فارق التحصیل شده است

3 - گذرنامه معتبر

4 - کارت پایان خدمت

5 - کارت شناسایی ملی
 
آشنایی با آزمون Sat ترکیه
شرایط استفاده از ماشین حساب در آزمون Sat ترکیه :

با توجه به اینکه در بخش ریاضی آزمون Sat استفاده از ماشین حساب مجاز می باشد بایستی از قوانین زیر پیروی شود.

1 - هر متقاضی بایستی ماشین حساب شخصی خود را به همراه داشته باشد و در حین آزمون اجازه استفاده مشترک از یک ماشین حساب به افراد داده نمیشود.

2 - استفاده از ماشین حساب تنها در هنگام پاسخ به سوالات بخش ریاضی مجاز است.

3 - در صورتی که ماشین حساب مورد استفاده صفحه نمایشی بزرگتر از 1 اینچ داشته باشد مسئول برگذاری آزمون محل استقرار شما را تغییر میدهد.

4 - متقاضیان بایستی از ماشین حساب های باتری خور استفاده کنند.

5 - استفاده از ماشین حساب های نموداری، ماشین حساب های مهندسی و ماشین حساب های چند منظوره در آزمون Sat بلامانع می باشد.

6 - ماشین حساب تلفن همراه، ساعت های هوشمند و یا هر نوع دستگاه الکترونیکی قابل حمل و ماشین حساب هایی که توانایی اتصال به اینترنت و شبکه های بی سیم را دارند مجاز نمی باشند..

هزینه آزمون ست ترکیه :

هر متقاضی برای ثبت نام در آزمون Sat بایستی 47.50 دلار هزینه بپردازد و متقاضیانی که قصد انجام آزمون مقاله نویسی را هم دارند بایستی 64.50 دلار هزینه پرداخت کنند.

روش های ثبت نام در آزمون Sat ترکیه :

برای ثبت نام در آزمون Sat ترکیه میتوانید از طریق وب سایت آزمون و یا از طریق ایمیل اقدام کنید.

ثبت نام از طریق ایمیل :

شرایط ثبت نام از طریق ایمیل در آزمون ست ترکیه به صورت زیر می باشد.

1 - متقاضیانی که توانایی پرداخت هزینه آزمون را به صورت نقدی و یا چک دارند.

2 - متقاضیان بالای 13 سال

3 - متقاضیانی که قادر به آپلود عکس دیجیتالی در مراحل ثبت نام آنلاین نمی باشند.

4 - متقاضیانی که نمره دهی به آنها از طریق آژانس های بین المللی آزمون Sat می باشد.

5 - متقاضیانی که تمایل دارند محل آزمون در نزدیکی محل زندگی آنها باشد.

نحوه آماده شدن برای آزمون Sat ترکیه :

آزمون Sat اختصاصا بر روی مهارت های فردی افراد متمرکز است و هدف از برگذاری این آزمون ارزیابی تمامی اطلاعاتی است که در طول 12 سال تحصیلی به شما یاد داده شده است، نمونه هایی از برگذاری این آزمون در سطح فضای مجازی موجود می باشد که متقاضیان میتوانند این آزمون های نمونه را برای آماده سازی بیشتر برای آزمون اصلی بررسی کنند همچنین سایت هایی نیز وجود دارند که متقاضیان میتوانند برای محک زدن خود در آزمون های آزمایشی آن شرکت کنند.

نکاتی مهم در مورد آزمون ست :

1 - از مهمترین مواردی که متقاضیان بایستی در نظر داشته باشند اختصاص دادن زمان درست برای پاسخگویی به هر سوال می باشد، دقت داشته باشید که هر بخش از آزمون Sat ترکیه زمانی مشخص برای پاسخگویی دارد.

2 - در ابتدای امر پس از اینکه برگه سوالات را تحویل گرفتید به تعداد سوالات و زمان اختصاص داده شده به آن بخش از آزمون دقت کرده و زمانی مشخص برای حل کردن به هر سوال اختصاص دهید و سعی داشته باشید تا زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به یک سوال سخت نکنید.

3 - حتما قبل از شرکت در آزمون اصلی چند آزمون آزمایشی را بگذرانید تا نحوه مدیریت زمان در طول پاسخ به سوالات آزمون را بیاموزید، دقت داشته باشید که اصلی ترین نکته ای که به شما در آزمون اصلی کمک میکند آشنایی با روش پاسخ به سوالات و بالا بودن سرعت عمل شما در پاسخ به هر سوال می باشد.

4 - سعی کنید پیش از آزمون استرس را از خود دور کنید و با اعتماد به نفسی بالا به سالن امتحان وارد شوید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها