با وجود پیشرفت روز افزون علم و رشد سطح دانش و آگاهی بشر، هنوز افرادی در کشور‌های مختلف مانند ایتالیا هستند که به باور‌های خرافی و عجیب و غریب اعتقاد دارند.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، برای مثال ایتالیایی‌ ها بر این باورند که چتر را نباید هیچگاه در منزل و یا محیط بسته باز کرد، چون می‌گویند بد شانسی می‌آورد حتی می‌گویند نباید از زیر نردبان هم عبور کرد.

در بسیاری از کشور‌ها درحالی که عدد ۱۳ را بد یمن و نماد بدشانسی می‌دانند، اما در ایتالیا این عدد خوش شانسی به همراه می‌آورد و به جایش عدد ۱۷ را نحس و شوم می‌دانند.

جالب این که اگر این عدد به روز جمعه بیافتد، بسیاری از ایتالیایی‌ها به ویژه در جنوب این کشور، از بیم وقوع احتمال وقوع حادثه‌ای ناگوار، برای تمام روز دیگر حتی از منزل هم خارج نمی‌شوند.

در ایتالیا وقتی می‌خواهند برای کسی در انجام کاری آرزوی موفقیت و خوش شانسی، مثل موفقیت در آزمون کاری یا تحصیلی و یا آروزی بهبودی برای بیماران، نیت خود را با فرمول واژگون که همان عبارت «این بوکا ال لوپو»، یعنی برو در دهان گرگ یا گرگ تو را بخورد، بیان می‌کنند.

ایتالیایی‌ها همچنین به اصطلاح برای دوری از بد شانسی، مقداری نمک را از پشت سرشون پرتاپ می‌کنند البته در صورت ریخته شدن اتفاقی نمک در سر میز غذا، همین کار را تکرار می‌کنند.

در برخی از کشورها، شماری از مردم بر این باورند که برای دور شدن از بدشانسی، دستشون را باید به تخته بزنند، اما در ایتالیا، چوب قبول نیست و باید یک شی فلزی را لمس کرد.

در ایتالیا بسیاری از مردم اعتقاد دارند که پیش بینی پیروزی برای تیم محبوبشان در مسابقات ورزشی برای تیم بدشانسی می‌آورد و برای همین، جلو جلو حرفی از نتیجه بازی نمی‌زنند.

ایتالیایی‌ ها می‌گویند اگر یک گربه سیاه دیدی که از جایی عبور می‌کند و یا بر سر راه شما ظاهر شد نباید از آن مسیر عبور کنی، زیرا بدشانسی می‌آورد.

تعداد بازدید : 73

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها