استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه معارف عنوان کرد

طبق آخرین آمار ارائه شده شاخص محرومیت استان کاهش پیدا کرده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آخرین آمار ارائه شده شاخص محرومیت استان کاهش پیدا کرده است و نسبت به میانگین کشوری در رتبه خوبی نسبت به استان‌های کمتر توسعه‌یافته قرار داریم، قطعا مدیران در این مدت زحمات زیادی کشیده‌اند، اما نواقص و نقاط ضعفی نیز وجود داشته است.
کد خبر: ۱۳۳۵۳۶۷

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری ،اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه معارف مدیران که به میزبانی استانداری چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تاکید بر اینکه تلاش شد توزیع اعتبارات و امکانات در شهرستان‌ها بر اساس عدالت انجام شود، اظهار کرد: عموما ۳۰ درصد از بودجه کشور در استان‌ها توسط استاندارن توزیع می‌شود و عمده اعتبارات به پروژه‌‌های بزرگ ملی اختصاص پیدا می‌کند.

سعی شده در توزیع اعتبارات عدالت رعایت شود

عباسی افزود: طبق روال اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و بر اساس یکسری شاخص‌ها بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود، امکان دارد به‌ یک شهرستان به دلیل دارا بودن پروژه زیرساختی دارای اولویت مانند راه، راه‌آهن، پروژه آبرسانی و ... اعتبار بیش‌تری اختصاص پیدا کند، اما نهایت سعی بر این بوده که در توزیع اعتبارات عدالت را رعایت کنیم.

طبق آخرین آمار ارائه شده شاخص محرومیت استان کاهش پیدا کرده است 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته، توضیح داد: طبق آخرین آمار ارائه شده شاخص محرومیت استان کاهش پیدا کرده است و نسبت به میانگین کشوری در رتبه خوبی نسبت به استان‌های کمتر توسعه‌یافته قرار داریم، قطعا مدیران در این مدت زحمات زیادی کشیده‌اند، اما نواقص و نقاط ضعفی نیز وجود داشته است.

افتتاح ۱۱۳ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته دولت سال‌جاری ۱۱۳ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۹۴۶ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی شد، همچنین عملیات اجرایی ۳۰ پروژه با برآورد اعتبار ۲۳۹ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان در هفته دولت آغاز شد.

در طول چهار سال گذشته ۸۵ روستا در استان گازرسانی شد

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طول چهار سال گذشته ۸۵ روستا در استان گازرسانی شد که به‌طور متوسط هزینه گازرسانی به هر خانوار در این مناطق ۳۵ میلیون تومان بود، در صورتی که شرکت گاز تنها ۱۲ میلیون تومان هزینه بابت گازرسانی به هر خانوار را متقبل می‌شود، بخشی از اعتبارات این موضوع از منابع استانی تامین شد.

افزایش تخت های بیمارستانی استان چهار محال و بختیاری

وی با بیان اینکه به افزایش تخت‌های بستری در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری در طول چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بستری از ۱۱۵۵ تخت در سال ۹۶ به ۱۸۱۲ تخت در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت، همچنین تعداد تخت‌های اقامتی در این مدت از ۹۳۰ تخت به ۲۳۸۸ تخت افزایش پیدا کرد.

 

عباسی برق‌رسانی به ۳۵ روستای دوردست، تخصیص ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار ملی به بحث ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب در هفت شهر و ۴۰ روستا، احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان، تکمیل و تحویل ۵۰ مدرسه، آغاز عملیات اجرایی ۳۵ مدرسه و ۳۰۰ کلاس درس، احداث ۲۵۰ مسکن خیری و احیای ۸۰ واحد راکد صنعتی را از مهم‌ترین اقدامات دولتمردان در چهارمحال و بختیاری در چهارسال گذشته برشمرد.

لزوم پیگیری آبرسانی بن- بروجن

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص پروژه آبرسانی بن- بروجن، توضیح داد: این پروژه در سال ۹۶ عملا تعطیل بود، اما خوشبختانه از سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص پیدا کرد، از ۱۱۵ کیلومتر لوله‌گذاری مسیر اصلی این پروژه حدود ۱۰۰ کیلومتر انجام شده، احداث تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ رو به اتمام است و تنها در بحث احداث آبگیر دچار مشکل هستیم.

شایان ذکر است جلسه معارف چهارشنبه هر هفته به میزبانی یکی از ادارات و دوائر دولتی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهکرد برگزار و چهارشنبه این هفته بدلیل همزمانی با هفته دولت و سالگرد شهیدان دولتمرد رجائی و با هنر به میزبانی استاندار تشکیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها