مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: 11 روستا و 30 واحد صنعتی سطح شهرستان بیجار در گرامیداشت هفته دولت با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان به شبکه سراسری گاز طبیعی کشور متصل شدند.
کد خبر: ۱۳۳۵۲۷۴
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، احمد فعله گری در مراسم افتتاح 41 پروژه روستایی و صنعتی که به مناسبت هفته دولت در روستای قدیم خان شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار کرد: هدف غایی و استراتژیک شرکت گاز استان افزایش سطح رفاه مردم به خصوص ساکنان زحمتکش و تلاشگر و تولیدگر روستاهای دور ار دسترس در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

وی افزود: در همین راستا تعداد 11 روستا در بخش مرکزی و چنگ الماس شهرستان بیجار به نام های چوبی، گنبدی، نگارستان، الوند قلی، قاوشق، اوچ گل، قدیم خان، جوروندی، خزره دین، اشرف آباد قوچ و قوری چای با اجرای 54 کیلومتر شبکه گذاری و تعداد 329 خانوار را تحت پوشش گاز طبیعی قرار داد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: در بخش های مرکزی و کرانی تعداد 30 واحد صنعتی به نام های پرورش شتر مرغ نگاری، 26 واحد صنعتی دامداری مقلی، معدن آهن صبانور، دامداری ندرمحمدی و مرغداری میرصادقی در این ایام به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه شدند.

فعله گری یادآور شد: برای گازرسانی به 11 روستا و  30 واحد صنعتی افتتاح شده در مجموع 54 هزار متر شبکه گذاری شده و سالانه در مصرف 1 میلیون و 100 هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی می شود.

وی مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش های افتتاحیه را 113 میلیارد و 977 میلیون ریال فقط در بخش اجرا عنوان کرد که با احتساب هزینه های خرید کالا، تحصیل اراضی و سایر هزینه ها بیش از 200 میلیارد ریال یرای شرکت گاز هزینه در برداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد آخرین وضعیت گازرسانی در بخش روستایی شهرستان بیجار گفت: در شهرستان بیجار 201 روستا از قابلیت گازرسانی برخوردار هستند که تاکنون 186 روستا به شبکه سراسری گاز وصل و عملیات گازرسانی در 18 روستای در حال انجام و تعداد 13 روستا در دست طراحی است که با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی از 94 درصد فعلی به 98 درصد ارتقاء می یابد در حالیکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها