مدیر کل مدیریت بحران گیلان: آتشی که دیشب دوباره به جان تالاب افتاد صبح امروز فروکش کرد، ولی احتمال شعله ور شدن آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۳۵۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هکتار از زمین‌های اطراف تالاب تالاب انزلی دوباره شعله ور شد/ اعزام هواپیمای ایلوشینانزلی دچار آتش سوزی شده است، افزود: متاسفانه با وجود آب پاشی بالگرد موفق به اطفای کامل آتش نشدیم و وزش باد عصر دیروز سبب گسترش دوباره آتش شد که این آتش صبح امروز با ایجاد مه صبحگاهی تا حدی خاموش شد.


امیر مرادی استفاده از امکانات اطفای هوایی را یک حق قانونی برای نجات محیط زیست دانست و تصریح کرد: درباره تالاب انزلی نمی‌توانیم ریسک کنیم و لذا با هماهنگی استاندار گیلان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان درخواست اعزام هواپیمای ایلوشین را از سازمان امداد هوایی کشور دادیم، همچنین اعزام چند بالگرد اطفاء حریق به گیلان نیز می‌تواند در خاموش کردن این آتش سوزی موثر باشد.

وی با بیان اینکه کاپیتان نوری رییس امداد هوایی کشور قول داده امروز هواپیمای ایلوشین را برای کمک به اطفاء حریق به گیلان اعزام کند خاطرنشان کرد: این هواپیما توانایی حمل ۴۰ هزار لیتر آب را دارد که این حجم از آب کمک موثری به اطفای حریق تالاب انزلی خواهد کرد.

تعداد بازدید : 81

روز دوشنبه ۲ متصرف که قصد داشتند زمین‌های اطراف تالاب را تصرف کنند سبب ایجاد این آتش سوزی شدند.


ارسلان زارع استاندار گیلان دیروز در نشست اضطراری بررسی آتش سوزی تالاب بین المللی انزلی گفت: این ۲ متصرف دستگیر شدند و به جرم خود هم اعتراف کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها