سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعداد زیادی از فعالان فرهنگی و هنری این استان طی حدود ۲ سال از شیوع ویروس همه گیر کرونا از نظر معیشتی بسیار آسیب دیدند و نیازمند حمایت بیشتر دولت سیزدهم هستند.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۷۹

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، یوسف امینی روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به گناباد افزود: به دنبال شیوع این ویروس بخش اعظمی از فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان خراسان رضوی تعطیل شد و شاغلان آنها از نظر معیشتی به شدت آسیب دیدند و با مشکلات زیادی مواجه شدند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نیازها و مشکلات به اقتصاد و معیشت جامعه توجه خاص دارد و رییس جمهوری هم، پایه این دولت را مسایل فرهنگی عنوان کرده است از این رو امید است با حمایت بیشتر مسوولان شاهد بهبود وضعیت معیشت اصحاب فرهنگ و هنر آسیب دیده در شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا در استان خراسان رضوی باشیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رویکرد اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لزوم مرجعیت قرار گرفتن جایگاه این وزارتخانه در سیاست گذاریها  و فعالیتهای فرهنگی کشور بستر تحقق این مهم را هموار می کند.

امینی افزود: یکی از نقاط قوت برنامه های دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه بیش از پیش به ظرفیتهای بالقوه فرهنگی و هنری مناطق مختلف اعم از شهری و روستایی و به فعلیت رساندن آنها از طریق افزایش تعامل بین بخشی است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و هیات همراه روز سه شنبه در سفر یک روزه به  شهرستان گناباد ضمن شرکت  در آیین اهدای لوح روستای بیلند به عنوان روستای نمونه و برتر قرآنی کشور با تعدادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان دیدار کرد.

شهرستان گناباد دارای ۲۲ موسسه، انجمن قرآن و عترت، انجمن فرهنگی و هنری، آموزشگاه آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، ۲۲ کانون آگهی و تبلیغات و نشریه محلی و چاپخانه، ۶ پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز و شرکت سینمایی و ۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها