سخنگوی نیروی انتظامی: در بحث احتکار و قاچاق اقلام پزشکی و دارویی ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده دارویی تشکیل شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ متهم نیز به جرم اخلال در بازار شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۱۳۳۴۹۹۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه موج پنجم کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و نیاز مردم به اقلام دارویی و پزشکی بیشتر شده است؛ نیروی انتظامی که بر اساس قانون وظیفه حفظ امنیت را بر عهده دارد و مدافع امنیت و سلامت مردم است اقدام به تشکیل قرارگاه مبارزه با احتکار و قاچاق اقلام پزشکی و دارویی با حضور تیم‌های تلفیقی متشکل از تعزیرات و بهداشت کرده و بازرسی از مکان‌های پزشکی و داروخانه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: از ۲۰۰ هزار اماکن پزشکی و داروخانه بازدید کردیم و بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی مرتبط با اقلام پزشکی و دارویی دارای تخلف بودند که ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل شد.

سردار حاجیان گفت: این افراد با توجه به نیاز‌های کشور و اقلام دارویی قصد اخلال در بازار را داشتند که اقدامی غیر انسانی محسوب می‌شود و نیروی انتظامی تصمیم گرفته است قاطعانه مطابق قانون با این افراد برخورد قانونی کند و این بازدید‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: هر چند که وضع دارویی بهتر شده است، اما مبارزه با این مسئله را نیروی انتظامی در دستور کار دارد و قرارگاه مبارزه با احتکار و قاچاق دارو را در سراسر کشور فعال کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها