چهار جلسه از ناکامی شورای شهر کرمانشاه می‌گذرد، از عدم رسمیت جلسات به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا گرفته تا بلاتکلیفی انتخابات هیات رئیسه.گویی حاشیه‌های شورای شهر کرمانشاه هیچگاه تمامی ندارد و از دوره‌ای به دوره بعد منتقل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۹۲

جام جم آنلاین کرمانشاه؛ پریا امیری پریان؛ مشکلات شورای شهر کرمانشاه در دوره جدید از عدم تایید صلاحیت دو نفر از اعضا استارت خورد و سایر مسائل داخلی خصوصا چنددستگی بین اعضا به آن دامن زد.

اگرچه شورای شهر کرمانشاه در دوره جدید یازده منتخب داشت اما با عدم احراز صلاحیت دو نفر از این اعضا، عملا شورا اکنون ۹ عضو رسمی دارد.


اگر عدم حضور سه عضو دیگر شورای در جلسات را کنار بگذاریم، با حضور همین ۹ عضو نیز جلسات شورا وجاهت قانونی ندارد.


بنا به گفته «هاشمی درویشی» رئیس سنی شورای شهر کرمانشاه و بر اساس استعلامی که از وزارت کشور گرفته شده، جلسات شورا با حضور ۹ عضو رسمیت قانونی ندارد و نمی‌تواند اقداماتی نظیر انتخاب شهردار را انجام دهد.

 

حال چاره چیست؟ بر اساس قانون اعضای علی‌البدل برای چنین وقتی تعیین می‌شوند تا اگر مشکلی برای سایر اعضا رخ داد این افراد با حضور در شورای شهر مانع تعلل و اختلال در عملکرد شورا و مشکلات بعدی ناشی از آن مانند عدم انتخاب شهردار و روی هوا ماندن امور شهر شوند.

اما بخش مهمی از معمای کنونی شورای شهر کرمانشاه این است که با وجود عدم احراز صلاحیت دو عضو اصلی، هنوز دو عضو علی‌البدل وارد شورا نشدند و مشخص نیست چرا در این زمینه تعلل صورت می‌گیرد.

 

مگر فلسفه انتخاب اعضای علی‌البدل شورای غیر از این است که بر اساس قانون در چنین شرایطی به جای اعضای اصلی وارد جلسات شوند و به جلسات رسمیت بدهند؟چرا مُرّ قانون در زمینه افراد علی‌البدل شورای شهر کرمانشاه اجرا نمی‌شود؟ آیا ماجراهایی پشت پرده است که مردم نباید باخبر شوند و نامحرم تلقی می‌شوند؟

 

بار اصلی این مسئولیت بر دوش شورای حل اختلاف و شخص استاندار به عنوان رییس این شورا است، چرا استاندار به عنوان مدیر ارشد استان کرمانشاه که وظیفه اصلی وی اجرای قانون است خود به بی قانونی در شورای شهر دامن می‌زند؟

 

چرا با دستور قاطع رئیس شورای حل اختلاف، تکلیف اعضای علی‌البدل مشخص نمی‌شود تا با اجرای نص قانون کار شورای شهر کرمانشاه به جای باریک نکشد و شهر تا این اندازه دچار سرگردانی نشود؟

 

استاندار کرمانشاه که خود همواره بر لزوم برخورد با فرصت سوزی تاکید دارد چرا اکنون با تعلل در تعیین تکلیف اعضای علی‌البدل، باعث سوختن فرصت‌ها در مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه می‌شود.

در شرایط کنونی که کلانشهر کرمانشاه با چالش‌های متعدد اقتصادی، مالی، عمرانی، زیرساختی و ... مواجه است روا نیست با تعلل شورای حل اختلاف، انتخاب شدن شهردار و هیات رییسه شورای شهر مدام به تعویق بیفتد، چه کسی پاسخگوی اذهان عمومی در زمینه این فرصت سوزی است؟


همه از استاندار به عنوان رئیس شورای حل اختلاف استان انتظار دارند با ورود قاطع به این قضیه و تعیین تکلیف اعضای علی‌البدل، به تمام حواشی پایان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها