روش جدیدی که دانشمندان ارائه کردند

تغییر قاعده بازی در کرونا با کوکتل آنتی بادی

دانشمندان روش جدیدی را ارائه کرده اند که از بزرگسالان در برابر عفونت‌ های شدید ناشی از کووید ۱۹ محافظت می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۴۲۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، دانشمندان روش جدیدی را ارائه کرده اند که طی آن بر اساس «کوکتل» آنتی بادی‌ های مونوکلونال می‌توان از بروز موارد شدید کرونا در بزرگسالان جلوگیری کرد.

نتایج آزمایشات بالینی فاز سوم این روش نشان داده است که می‌تواند تا ۱۲ ماه از بدن محافظت کند. این درمان با تزریق عضلانی به بیماران داده می‌شود.

آنتی بادی‌ ها مانند «سربازان» سیستم ایمنی بدن ما هستند، زیرا آن‌ها دائماً در بدن به دنبال هر بیماری می‌روند، جایی که برای هدف قرار دادن آن فعالیت می‌کنند.

در اوایل سال ۲۰۲۰، تعدادی از محققان دانشگاه واندربیلت در تنسی ایالات متحده، گروه کوچکی از آنتی بادی‌ها را روی نمونه‌هایی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ آزمایش کردند.

بعداً، این آنتی بادی‌ ها از طریق شرکت «AstraZeneca» مجوز گرفت و به درمان و پیشگیری از عفونت علامتی کرونا تبدیل شد.

درمان جدید «AZD۷۴۴۲» نام دارد و آخرین نتایج آزمایشات بالینی اعلام شده توسط «AstraZeneca» نشان می‌دهد که می‌تواند نقش مهمی در کمک به محافظت از آسیب پذیرترین گروه‌ها در برابر صدمات شدید کرونا داشته باشد.

مرحله سوم آزمایش کوکتل درمانی شامل بیش از ۵ هزار نفر بود که روی افرادی که بیشتر به دلیل بیماری مزمن یا ضعف ایمنی در معرض بیماری شدید قرار داشتند، تمرکز داشت.

سومین آزمایش که در اواخر سال ۲۰۲۰ انجام شد و شرکت کنندگان آن طی ۶ ماه گذشته پیگیر شدند، هیچ موردی از عفونت شدید یا مرگ ناشی از این بیماری مشاهده نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها