همزمان با ششمین روز از هفته دولت صورت گرفت

افتتاح 23 طرح عمرانی در بخش‌های مختلف شهرکرد

استاندار چهارمحال و بختیاری همراه رئیس دانشگاه شهرکرد، فرماندار شهرسان و نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ضمن عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام از ۲۳ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف شهرستان شهرکرد به صورت متمرکز افتتاح و بهره‌برداری کرد.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۱۴

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری ، همزمان با ششمین روز از هفته دولت با حضور اقبال عباسی استاندار چهار محال و بختیاری، دکتر سعید کریمی دهکردی رئیس دانشگاه شهرکرد، دکتر مهدی کرمی مشاور عالی رئیس دانشگاه و مدیر کل روابط عمومی، مهندس عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد و احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد در مجلس از ۲۳ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف شهرستان شهرکرد به صورت متمرکز افتتاح و بهره برداری شد.

تاکید بر حفظ انسجام و حل اختلافات

در ابتداء مراسم اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حفظ انسجام و حل اختلافات گفت: ائمه جمعه، مدیران دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همه در کنار یکدیگر، مسوول شناسایی و رفع مسائل و مشکلات استانی هستند.

پیگیری مشکلات مردم بزرگترین دغدغه مسئولان

عباسی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت در شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه قطعا در همه مواقع نقدهایی بر عملکرد مدیران وجود دارد، اظهار کرد: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در بدو آغاز کار بسیار هوشمندانه و حرفه‌ای برای پیگیری مشکلات تصمیم‌گیری کردند تا با استاندار همراهی کنند.

وعده های محقق نشده باعث ایجاد نارضایتی و ناامیدی در جامعه می شود

وی با اشاره به آغاز به‌کار دولت سیزدهم، عنوان کرد: دولت مستقر شده است و عزل و نصب‌ها در حال انجام است، گاهی در زمان انتخابات از سوی روسای جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی وعده‌هایی به مردم داده می‌شود، اگر این وعده‌ها در حد اختیارات آن فرد نباشد، محقق نشدن آن باعث ایجاد نارضایتی و ناامیدی در جامعه می‌شود.

به‌طور یقین با انسجام، همکاری و هم‌افزایی بین سه قوه می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع نمود

عباسی بیان کرد: کشور با مشکلات بسیاری از جمله تورم، تحریم، کرونا، مشکلات صادرات نفت، کمبود بودجه و ... مواجه است، به‌طور یقین با انسجام، همکاری و هم‌افزایی بین سه قوه می‌توان به کاهش مشکلات امیدوار بود، قطعا دعواهای سیاسی باوجود مشکلاتی که بر کشور حاکم است، به سرانجام نمی‌رسد.

دشمنان جمهوری اسلامی در این مدت از هیچ‌گونه خصومت علیه مردم ایران کوتاهی نکردند

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مشکلات کشور در بیش از چهار دهه گذشته، یادآور شد: دشمنان جمهوری اسلامی در این مدت از هیچ‌گونه خصومت علیه مردم ایران کوتاهی نکردند، ترور شخصیت‌های مهم کشور، تحریم و ... گویای این مسئله است، دشمنی‌ها هم‌چنان نمود دارد و می‌بینیم که حتی کشورمان در بحث واردات دارو نیز دچار تحریم می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مسائل مرتبط با تعاملات جهانی باید با تدبیر، حوصله و دقت دنبال شود، خاطرنشان کرد: با دعوا و کشمکش‌های سیاسی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، در هر جایی شاهد همدلی و هم‌افزایی بودیم، مشکلات حل شد.

 

عباسی یادآور شد: در چهار سال گذشته تلاش کردم انسجام میان افراد منتفذ را حفظ کنم که این موضوع در سال‌های اخیر اثرگذار بود.

در ادامه سعید کریمی دهکردی رییس‌ دانشگاه شهرکرد نیز در ادامه این آیین با اشاره به تشکیل صندوق خیرین در این دانشگاه گفت: در چند سال اخیر چهار طرح عمرانی با کمک خیرین با محوریت رفاهی، آموزشی و فرهنگی اجرا شد که سرای دانشجویی حضرت ام‌البنین (س) به مساحت بیش از چهار هزار مترمربع از جمله این طرح‌ها است که به صورت مشارکتی با یکی از خیرین استانی ساخته و در سال جاری بهره‌برداری رسیده است.

جذب دانشجویان خارجی باعث گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی می گردد

سعید کریمی افزود: وجود ۹۶ واحد مجزا در این سرای دانشجویی این امکان را فراهم آورده است تا با جذب دانشجویان خارجی، زمینه لازم برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و همچنین تبدیل دانشگاه شهرکرد به یکی از واحدهای آموزشی بین‌المللی فراهم شود.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد خیرین در طرح های رفاهی و خدماتی

وی مبلغ سرمایه‌گذاری خیری در این طرح خدماتی رفاهی را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد:  نیاز به حضور خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری محسوس است و دانشگاه شهرکرد سعی کرده است با رایزنی‌های انجام شده تعدادی از خیرین استانی مقیم در کشورهای دیگر را برای فعالیت در این حوزه جذب کند که امید می‌روید جهش مناسبی نیز در این زمینه روی دهد.

حضور وزیران در کمیسیون های تخصصی ظرفیت خوبی ایجاد نموده

در خاتمه احمد راستینه هفشجانی گفت: حضور وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، ظرفیت خوبی برای بررسی مشکلات کشور بود.

 

هفشجانی افزود: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، سال گذشته تمامی توان خود را برای کمک به مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان به‌کار گرفتند و کوتاهی نکردند.

تلاشم کردم در امور اجرائی هیچگونه دخالتی نداشته و فقط به تذکر بسنده کرده ام

نداشته و فقط به تذکر بسنده کرده امنماینده مردم درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر جا پیشنهاد، مشاوره و نظر خواسته شد دیدگاه خود را صادقانه ارائه دادم اما به هیچ‌کدام از مسوولان برای تغییر مدیران فشار نیاوردم و تلاش کردم فضای استان وارد تنش‌ها و رقابت‌های سیاسی نشود و در این مدت بابت عزل و نصب‌های مثبت تشکر کردم و نسبت به عزل و نصب‌های منفی تذکرهایی دادم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها