قارچ سیاه در زنجان مشاهده نشده است
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی:

قارچ سیاه در زنجان مشاهده نشده است

استاندار زنجان:

آمار فوتی‌های کرونا در زنجان کمتر از میانگین کشوری است

استاندار زنجان گفت: آمار تجمیعی فوتی‌های کرونا در این استان با ۱.۴ درصد، کمتر از میانگین کشوری با رقم ۲.۲ درصد است.
استاندار زنجان گفت: آمار تجمیعی فوتی‌های کرونا در این استان با ۱.۴ درصد، کمتر از میانگین کشوری با رقم ۲.۲ درصد است.
کد خبر: ۱۳۳۳۷۵۸

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ فتح الله حقیقی  در آیین قدردانی از هیات های مذهبی ملتزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری محرم، افزود: کنترل بیماری کووید - ۱۹ در استان در سایه همکاری و همراهی مردم با رعایت دستوالعمل های بهداشتی ممکن شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون در سطح استان زنجان ۴۵۰ هزار تست تشخیص کرونا از شهروندان گرفته شده است، اظهار داشت: این میزان تست کرونا ۴۱۰ مورد در هر هزار نفر است و این در حالی است که استان دوم بعد از زنجان به اندازه نصف این تعداد تست های تشخیص را انجام نداده است.

حقیقی افزود: یکی از علل کاهش مرگ و میر کرونایی در استان و نیز وارد شدن با تاخیر زنجان به پیک های شیوع کرونا، شناسایی بیماران با انجام تست های تشخیص کرونا است.

استاندار زنجان گفت: در شرایط کنونی تلاش برای انجام واکسیناسیون و نیز شناسایی بیماران، با قوت در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما خودمان نیز از اجرای محدودیت های در ایام عزاداری محرم، دلگیر هستیم، اظهار داشت: اقداماتی که در جهت اجرای محدودیت ها در استان انجام شده و می شود همه آنها مصوبه ستاد ملی کرونا بوده که تصمیمات این ستاد نیز مورد تایید رهبر معظم انقلاب است.

حقیقی خاطرنشان کرد: برخورد احساسی کردن، تفسیرهای شخصی داشتن در اجرای پروتکل های بهداشتی، عوارض دارد، همه باید بدانیم که هر تجمعی بدون رعایت دستورالعمل ها صد در صد موجب آلودگی و شیوع بیماری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بیشترین تعداد بستری های کرونایی و نیز بیشترین میزان فوت بیماران در استان مربوط به سنین بالای ۷۰ سال است، اظهار داشت: با تلاش های انجام شده بالای ۹۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ ساله در استان واکسینه شده اند.

وی به کاهش سن واکسیناسیون شهروندان در استان اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون ۵۷ درصد جمعیت ۴۵ تا ۵۰ ساله استان واکسینه شدند و از هفته آینده تزریق واکسن به افراد بالای ۴۰ سال در استان آغاز می شود.
حقیقی تصریح کرد: رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و مجاهدت های مدافعان سلامت ۲ بال کنترل بیماری کرونا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها