منابع عراقی گزارش دادند که دو کاروان حامل تجهیزات لجستیکی برای نظامیان آمریکا در جنوب عراق هدف حمله قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۳۳۶۷۱
به گزارش جام جم آنلاین، کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که دو کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در استان‌های المثنی و ذی‌قار هدف حمله قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، به کاروان نخست در شهر الناصریه و به کاروان دوم در شهر السماوه حمله شده است.

پایگاه خبری «شبکه الاعلام المقاوم»، در ارتباط با حمله نخست در استان الناصریه خبر داد که گروه موسوم به «قاصم الجبارین» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

منابع عراقی در روز‌های گذشته نیز از حمله به چند کاروان آمریکا در بخش‌های مختلفی از خاک عراق خبر داده بودند.

در طول هفته به تعدد، محموله‌های مورد نیاز نیرو‌های آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از مرز «جریشان» کویت وارد عراق می‌شود؛ گذرگاهی که دولت بغداد تسلط و نظارتی بر آن ندارد.

استفاده مداوم ائتلاف آمریکایی از این گذرگاه بدون نظارت دولت مرکزی عراق انتقاد محافل سیاسی این کشور را برانگیخته است، به طوریکه «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، پیشتر بر ضرورت نظارت دولت بر گذرگاه مرزی «جریشان» مانند سایر گذرگاه‌های مرزی کشور تاکید کرد و باقی ماندن این گذرگاه به این شکل را خطری برای حاکمیت عراق دانست.

از سوی دیگر، پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.
 
منبع: خبرگزاری فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها