مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان :

رفع مشکلات ایثارگران وظیفه قانونی و شرعی همه ماست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

آزادگان سفیران پرافتخار کشورمان در زندان های رژیم بعث بودند

عبداله پاکاری گفت : آزادگان هم در جبهه و هم در اسارات از ایثار و مقاومت دست نکشیدند و سفیران پرافتخار کشورمان در زندان های رژیم بعث بودند.
کد خبر: ۱۳۳۳۳۹۲

آزادگان سفیران پرافتخار کشورمان در زندان های رژیم بعث بودندبه گزارش جام جم آنلاین گیلان،مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران استان گیلان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان گفت :۲۶ مرداد یک روز بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ این کشور است : آزادگان پس از سال هادرد و رنج با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند ، آزادگانی که هم در جبهه و هم در اسارات از ایثار و مقاومت دست نکشیدند و سفیران پرافتخار کشورمان در زندانهای بعثی بودند.
پاکاری با بیان اینکه گیلان بیش از دو هزار ششصد آزاده سرافراز دارد ،که ۶ درصد از آزادگان کشور را شامل می شوند، گفت: ۳۶ آزاده گیلانی بیش از ۹ سال در زندان های رژیم بعثی بودند و ۲۴ آزاده در دوران اسارت به فیض شهادت نائل آمدند .
مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران استان گیلان با اشاره ایستادگی و صبر آزادگان و خانواده های آنان در سالهای سخت اسارت اظهار داشت : آزادگان در زمان اسارات مجروحت جنگ را در بدن داشتند که نشان می دهد که این عزیزان تا آخرین نفس مبارزه و مقاومت کردند تا به اسارت دشمن در آمدند.
وی با اشاره دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر پرداخت مطالبات ماده ۳۸ ، گفت: با پیگیری های مهندس اوحدی رئیس محترم بنیاد شهید وامور ایثارگران ، خوشبختانه رئیس جمهور محترم دستورات مقتضی مبنی بر پرداخت مطالبات ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را صادر نمودند.
مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران استان گیلان با اشاره به پیگیری های حوزه درمان ایثارگران گفت: خوشبختانه در یکسال اخیر شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در تمامی حوزه ها بویژه درمان ایثارگران بوده ایم که ضمن گسترش مراکز طرف قرار داد با بیمه دی ، سقف مدت پرداخت هزینه های درمانی نیز به شکل مطلوب کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: در جهت جلب رضایتمندی در جامعه ایثارگری و کاهش تردد به منظور انجام فرآیند های بانکی و مالی در سال گذشته ۵ گیشه خدمات رسانی بانک دی در بنیاد شهیدوامورایثارگران شهرستانهای استان گیلان راه اندازی گردید که امسال نیز سه گیشه دیگر در شهرهای مختلف اضافه خواهد شد.
پاکاری ، پیگری اشتغال فرزندان شهدا وایثارگران را از مهم ترین اولویت های بنیاد بیان کرد و اظهار داشت : براساس تفاهم نامه بین بنیاد شهیدوامورایثارگران واستانداری گیلان تعداد۲۰۰۰ شغل در بازه زمانی ۵ ساله برای این عزیزان ایجاد می شود، همچنین فرزندان جانبازان ۷۰درصد و شهدای گیلانی در آزمون سراسری استخدامی دستگاههای اجرایی کشور موضوع بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه شرکت نمودند که نتایج آن طی ماههای آتی اعلام خواهد شد و ۸۶۰ نفر از ایثارگران با معرفی بنیاد در حال تبدیل وضعیت استخدامی خود در دستگاهها می باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها