طالبان تصویری منتشر کرده که در آن تعدادی از نیروهای این گروه در پوشش نظامیان آمریکایی به بازسازی تمسخرآمیز تصویری معروف از نظامیان آمریکایی در جنگ جهانی دوم پرداخته‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۳۳۰۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، بر اساس گزارش‌ها، تصویری از یک واحد نخبه نیرو‌های طالبان در حالی که پوشش و تجهیزات نظامیان آمریکایی را به تن دارند، منتشر شده که خشم آمریکا را برانگیخته و آن را توهین‌آمیز خوانده است.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، در این تصویر که به ویژه واکنش محافظه‌کاران آمریکایی را در پی داشته، اعضای واحد کماندویی طالبان «بدری ۳۱۳» دیده می‌شوند که در پوشش مذکور و با تجهیزاتی از جمله عینک‌های دید در شب ظاهراً در حال بازسازی تصویری معروف از نظامیان آمریکایی در جنگ جهانی دوم هستند.
 
طالبان با انتشار تصویری، نظامیان آمریکا را به سخره گرفت

در تصویر مورد اشاره، شش نظامی آمریکایی مشغول برافراشتن پرچم این کشور بر فراز تپه «سوریباچی» در نبرد «ایوو جیما» در سال ۱۹۴۵ هستند. «جو رزنتال» عکاس و خبرنگار آسوشیتدپرس عکس نظامیان آمریکایی را به تصویر کشید که بعد‌ها این عکس با نام بالا بردن پرچم در ایوو جیما جایزه پولیتزر را به خود اختصاص داد.

بیش از شش هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در نبرد ایوو جیما، جزیره‌ای کوچک در ۶۶۰ مایلی جنوب توکیو در ژاپن کشته شدند. طبق گزارش‌ها، هواپیما‌های جنگنده ژاپنی مستقر در این منطقه هواپیما‌های بمب‌افکن آمریکایی را رهگیری می‌کردند و به همین دلیل اشغال آن برای آمریکا اهمیت داشت. حمله در ۱۹ فوریه ۱۹۴۵ آغاز شد و حدود هفت هزار تفنگدار دریایی آمریکا به مدت ۳۶ روز با ۱۸ هزار سرباز ژاپنی مقابله کردند.

«سباستین گورکا» مقام سابق در دولت دونالد ترامپ در خصوص تصویر منتشر شده گفت: تا (دوره) بایدن، هیچ دشمنی این کار را با آمریکا نکرده بود، (نیرو‌های طالبان) در حالی که تجهیزات ما را پوشیده‌اند، «فداکاری ابدی» ایوو جیما را خدشه‌دار کردند. او به همه آمریکایی‌های زنده و مرده خیانت کرده است.

بیشتر خشم و اعتراضات متوجه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بود که طی هفته گذشته با انتقادات فزاینده‌ای به خاطر خروج آشفته و سراسیمه آمریکا از افغانستان مواجه شده است.

«الیز استفانیک» نماینده کنگره گفت این میراث جو بایدن برای همه جهان است. «مگان مک‌کین» ستون‌نویس محافظه‌کار و مجری سابق تلویزیون و دختر «جان مک‌کین» سناتور متوفی آمریکایی گفت: ما مسخره جهان هستیم.

«جان کاردیلو» مفسر تلویزیونی در واکنش به تصویر طالبان گفت: بایدن باید استعفا دهد یا استیضاح و برکنار شود.

اخیراً خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشت پس از فرار نیرو‌های دولتی افغانستان از حملات طالبان، این گروه توانسته‌اند شمار چشمگیری از تجهیزات آمریکایی را به غنیمت بگیرند.

تصمیمات رئیس‌جمهور ایالات متحده برای خارج کردن عجولانه و بی‌برنامه نظامیان این کشور از افغانستان که منجر به سقوط دولت کابل و تسلط طالبان شد، حتی از سوی مردم آمریکا نیز مورد تایید قرار نگرفت. نظرسنجی جدیدی که که توسط گروه «ترافالگار» انجام شده، نشان داد که ۶۹ درصد از مردم آمریکا از تصمیمات بایدن درخصوص افغانستان و خروج از این کشور ناراضی هستند و فقط ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد او را تایید می‌کنند.

بایدن حدود یک ماه قبل هم به رغم برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا که از تصرف قریب‌الوقوع کابل بعد از خروج نظامیان آمریکایی خبر می‌داد، مدعی بود که ۷۵ هزار طالب در مقابل ارتش ۳۰۰ هزار نفری افغانستان که آمریکا آن‌ها را مانند هر ارتش مجهزی در جهان آموزش داده و تجهیز کرده شانسی برای موفقیت ندارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها