رئیس‌جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است.
کد خبر: ۱۳۳۲۹۹۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد، گفت: وقت بسیار خوبی را مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گذاشت که باید از رئیس مجلس و نمایندگان تشکر کنم.

وی با اشاره به برنامه‌های کلان دولت سیزدهم ادامه داد: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است. کاهش نقش‌های تصدی گرایانه و افزایش نقش میدان ساز دولت برای بسیج ظرفیت مردمی به خصوص جوانان از دیگر حوزه‌های مورد تاکید در برنامه دولت است.

رئیس جمهور با تاکید بر عدالت و پیشرفت گفت: تمامی برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که موجب عدالت و پیشرفت شود. عدالت محوری در شایسته سالاری و شکستن باند‌های بسته قدرت است.

وی در مورد مشکلات کشور بیان داشت: ما یک برنامه فوری با محوریت مشکلات کشور تدوین کرده‌ایم و یک برنامه میان مدت نیز تدوین خواهد شد. اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقا وضعیت بهداشتی در کشور است. تسریع در واکسیناسیون عمومی و ارتقا سطح درمان را دولت دنبال می‌کنیم. اولویت بعدی تقویت معیشت مردم و تقویت فضای کسب و کار است.

رئیس جمهور بیان داشت: در کابینه تلاش شده ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی باشد. روش انتخابات همکاران به این شکل بوده که یک فراخوانی در سایت کردیم و مردم و نخبگان افراد بسیاری را معرفی کردند و این مشارکت مردم در معرفی نیرو‌های کارآمد برای دولت موثر بود.

وی ادامه داد: وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیری که در این اواخر معرفی شدند بقیه ده‌ها بار نامشان در سایت آمده بود و بعد اسامی به ۹ کارگروه ارسال شد. بعد هم این افراد مصاحبه شدند و سپس خودم هم با عزیزان دیدار داشتم و از مراجعی مانند قوه قضائیه نیز استعلام شدند.

رئیسی اضافه کرد: ما سراغ بسیاری از افراد که نامشان در ذهن شما است رفتیم. برخی از دوستان ترجیحشان در مجلس بود مانند آقای نیکزاد و آقای امیرآبادی. مطلقا در انتخاب افراد سفارش فامیلی و نسب نبوده است. سعی کردیم افراد شایسته را معرفی کنیم. شاخص‌های رهبری برای انتخاب افراد برای شنیدن نیست و ما هم برای انتخابا به آن‌ها توجه کردیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها