در اردوی رسانه ای بسیج رسانه عنوان شد

افزایش تولید کارخانه حجاب شهرکرد به 16میلیون متر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص حمایت از گروه های جهادی مطالبه گرگفت: رویکرد جدید قوه قضاییه جدیت در پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۱۳۳۲۱۱۲
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، محمدصالح هاشمی‌گلپایگانی در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: در مبحث امر به معروف و نهی از منکر با یک دوگانگی مواجه هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: یکی از قوانین اساسی مختص این فریضه است اما انگونه که باید به این مهم پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها امر به معروف و نهی از منکر را فقط به موضوع حجاب و عفاف خلاصه می‌کنند، گفت: البته اینکه حجاب و عفاف هم یکی از بخش‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر است، حرفی نیست اما نباید این فریضتین الهی و مهم را به این موضوع خلاصه کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه در اسلام هر تفکری به شرط اینکه تفکر باشد باید بتواند بحث کند، اذعان کرد: باید به جای هجمه و لطمه‌زدن به همدیگر باب صحبت و سخن را باز کنیم، موضوعی که اسلام بر آن تاکید می‌کند.

وی عنوان کرد: اسلام 1400 سال پیش وارد ایران شد و باقی ماند چون دارای فرهنگ بود، 700 سال قبل مغول وارد کشور شد و به شدت ایران را مورد تاخت و تاز قرار داد ولی چون فرهنگ نداشت، در ایران ادغام شد.

هاشمی‌گلپایگانی در پاسخ به گروه‌های جهادی مطالبه‌گر و میزان حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: رویکرد جدید قوه قضائیه بحث جدیت پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور فعلی گفته می‌خواهیم گشت ارشاد مسئولان را راه‌اندازی کنیم و ما هم در ستاد معروف اعلام کرده‌ایم به این موضوع ورود پیدا خواهیم کرد.

هاشمی‌گلپایگانی عنوان کرد: علت اینکه مسئولان ما در بسیاری جاها به موضوع امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا نمی‌کنند این است که در برخی موارد برایشان هزینه بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه هزینه مقابله نکردن با فساد باید برای مسئولان ما بیشتر شود، گفت: 78 مسئله و مشکل در استان کردستان احصاء شده است پرداختن به این موضوع باید اولویت رسانه‌ها باشد.

هاشمی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید با تولید محتوا هزینه کارنکردن و نپرداختن به موضوعات مهم را برای مسئولان بالا ببرند، گفت: ایجاد تشکل های تخصصی با بهره گیری از افراد سرآمد، نخبه و اندیشه ورز استان باید به عنوان یک اولویت مهم مد نظر قرار گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها