نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی؛

در طرح صیانت از حقوق کاربران،هیچ کسب و کاری تعطیل نمی شود

رئیس فراکسیون اصناف مجلس:

دولت جديد برای رشد اصناف ارز رانتی را حذف کند

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان وبردسیرورئيس فراکسيون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت:مهم‌ترين مانع برای حرکت و رشد اصناف ارز رانتی است،به همين دليل دولت جديد بايد حذف اين ارز را در دستور کار و اولويت خود قرار دهد.
کد خبر: ۱۳۳۱۷۷۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛شهباز حسن پور،درباره نقش اصناف درايجادثبات اقتصادی ومقابله باتورم گفت:تورم وعدم ثبات اقتصادی به دليل پول های بدون پشتوانه ای است که توسط دولت تزريق شده است و کسبه نقشی در آن ندارند.

وی افزود:يکی ديگر از چالش اقتصادی کشور،ارز رانتی يا همان۴ هزار و۲۰۰ تومانی است که در اختيار اصناف نيست و عده خاصی از منافع آن بهره می برند.

حسن پورادامه داد:يکی از راهکار به ثبات رسيدن،حذف اين ارز است که بارها در مجلس مورد تاکيد قرار گرفته است.

رئيس فراکسيون اصناف مجلس با بيان اينکه بخش خصولتی به رقيب توليدکنندگان داخلی تبديل شده است،اظهار کرد:اين بخش از تمام امکانات بخش دولتی استفاده می کنند،ماليات نمی پردازند و در نهايت طلبکار جامعه هم هستند‌؛ازاين رو تا زمانی که دولت تکليف خود را با بخش خصوصی و خصولتی مشخص نکند،بازار سامان نمی يابد.

حسن پور،به مشکلات ناشی از شيوع ويروس کرونا در اصناف اشاره کردوگفت:بيشترين آمار بيکاری ناشی از اپيدمی ويروس کرونا مربوط به اصناف کشور مانند رستوران ها و آرايشگاه هاست که به صورت دستوری تعطيل شدند.

وی افزود:دولت ها در۱۰۰سال گذشته از نظر اقتصادی ناکارآمد بوده اند وبرای ساماندهی وضعيت،تهيه و توزيع اقلام اساسی بايد به اصناف بازگردد واگر تخلفی بود توسط اتحاديه و اتاق اصناف پيگيری شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها