افزایش فروش شیائومی به میزان ۲۶ درصد در ماه ژوئن، ۱۷/۱ درصد از سهم بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند را از آن این شرکت چینی کرد.
افزایش فروش شیائومی به میزان ۲۶ درصد در ماه ژوئن، ۱۷/۱ درصد از سهم بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند را از آن این شرکت چینی کرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۴۶۸
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق گزارش‌های یک شرکت تحقیقاتی به نام کانترپوینت (Counterpoint) که دیروز منتشر شده است، شرکت چینی شیائومی بیش از شرکت‌های رقیبش در این بازار، یعنی اپل و سامسونگ موفق به فروش گوشی‌های هوشمندش شده است. فروش این شرکت در خرداد/ژوئن نسبت به ماه قبل ۲۶ درصد افزایش داشته و به این ترتیب سهم شیائومی از فروش کل گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا در ماه خرداد 17.1 درصد شده است. این در حالی است که سهم رقیبان اصلی این شرکت یعنی سامسونگ و اپل به ترتیب 15.7 و 14.3 درصد در همین زمان بوده است.
 
در فصل دوم سال میلادی ۲۰۲۱ که در پایان ژوئن به پایان رسید، شیائومی پس از سامسونگ، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی شناخته شد. اما در ماه پایانی این فصل شیائومی حتی از سامسونگ هم فروش بیشتری داشته که به عقیده کارشناسان موج جدید کرونا در ویتنام که موجب برقراری قرنطینه و کاهش چشمگیر میزان تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در ماه ژوئن بوده، در این سبقت بی‌تأثیر نبوده است.

سامسونگ پیش از این به کاهش میزان تولید گوشی‌های هوشمندش در فصل دوم مالی ۲۰۲۱ به دلیل قرنطینه گسترده در ویتنام اشاره کرده بود. بر اساس اعلام این غول گوشی‌های هوشمند به زودی میزان تولید گوشی‌های سامسونگ به روال قبلی باز خواهد گشت.

از زمان آغاز دوران افول گوشی‌های هوشمند هوآوی، شیائومی با جدیّت برای پر کردن این جای خالی در تلاش است و سعی دارد بازار خود را در بازار‌هایی که پیش از این هوآوی در آن‌ها موفق عمل کرده بود مانند چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا توسعه بیشتری دهد.
 
شیائومی گوی سبقت در فروش گوشی‌های هوشمند را از سامسونگ و اپل ربود

بر اساس تحلیل‌های انجام شده، شیائومی با ۲۵ درصد از سهم بازار اروپا در سه ماه آپریل تا ژوئن موفق‌ترین برند گوشی هوشمند در این منطقه بوده است. همچنین مطرح‌ترین برند بازار پر رونق و در حال رشد سریع گوشی‌های هوشمند در هند نیز به شمار می‌رود.

اگرچه بیشتر گوشی‌های شیائومی بازار عمومی گوشی‌های هوشمند را هدف گرفته‌اند، این شرکت در حال حاضر به دنبال خودنمایی در گروه گوشی‌های رده بالا نیز هست که همیشه در اختیار گوشی‌های سطح بالای دو غول اصلی یعنی سامسونگ و اپل بوده است؛ در سال جاری، شیائومی، گوشی هوشمند ام‌آی ۱۱ اولترا (Mi 11 Ultra) را با قیمت اولیه ۵۹۹۹ یوآن (معادل ۹۲۸ دلار) و اولین گوشی تاشو خود را با قیمت ۹۹۹۹ یوآن (معادل ۱۵۴۶ دلار) عرضه کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها