کورنینگ نسل جدید گوریلا گلس DX و +DX را جهت استفاده روی لنز دوربین موبایل با هدف عملکرد بهتر اپتیکال، افزایش مقاومت در برابر خط و خش، دوام بهتر و انتقال نور بیشتر معرفی کرد.
کورنینگ نسل جدید گوریلا گلس DX و +DX را جهت استفاده روی لنز دوربین موبایل با هدف عملکرد بهتر اپتیکال، افزایش مقاومت در برابر خط و خش، دوام بهتر و انتقال نور بیشتر معرفی کرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۸۳
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، کورنینگ (Corning) از شرکت‌های نامدار در زمینه ساخت پوشش‌های محافظ شیشه‌ای و سرامیکی برای دستگاه‌های مختلف از جمله صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد که رقابت افزایش تعداد لنز‌های دوربین در آینده‌ای نزدیک متوقف نمی‌شود و تولیدکنندگان موبایل‌ها با افزودن به تعداد لنزها، سعی دارند کیفیت تصویربرداری در محصولات خود را افزایش دهند. همچنین بزرگ شدن اندازه لنز‌ها نسبت به گذشته موجب شده است تا احتمال آسیب به آن‌ها در استفاده روزمره افزایش پیدا کند. شرکت Corning در همین راستا «Gorilla Glass with DX» را در کنار +DX معرفی کرده است که شاهد بهبود عملکرد اپتیکال، افزایش مقاومت در برابر خط و خش و دوام بیشتر هستند و می‌تواند نور بیشتری را نسبت به گذشته از محیط اطراف خود به سمت حسگر عبور دهند.

تعداد بازدید : 25


از نظر فنی، گوریلا گلس DX چندان محصول جدیدی به شمار نمی‌رود و Corning، مدل دیگری از آن را در سال ۲۰۱۸ برای استفاده در ساعت‌های هوشمند به بازار عرضه کرده بود. اما سازنده ادعا دارد که تغییر کاربری به سوی استفاده در لنز دوربین گوشی‌های هوشمند موجب شده است تا با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شوند؛ زیرا علاوه بر نیاز به افزایش مقاومت شیشه به خط و خش، باید نور بیشتری را نیز از خود عبور می‌داد و این دو ویژگی معمولاً در نقطه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. نحوه دستیابی به هدف گفت شده در ویدیوی بالا توضیح داده شده است.

طبق گفته Corning، گوریلا گلس DX و +DX می‌توانند ۹۸ درصد نور محیط را عبور دهند و در عین حال عملکرد مشابه با سایر پوشش‌های محافظ قبل از خود را ارائه دهند. برای مقایسه می‌توان به پوشش‌های محافظ ضد بازتاب در محصولات قدیمی‌تر اشاره کرد که تنها می‌توانستند ۹۵ درصد از نور محیط را از خود عبور دهند. افزایش میزان نور عبوری در کنار کاهش مقدار بازتاب می‌تواند در نهایت به بهبود عملکرد دوربین موبایل‌ها منتهی شود. همچنین ممکن است به جمع‌آوری داده‌های بیشتر برای فرایند‌های محاسباتی مورد استفاده در تصویربرداری با گوشی‌های هوشمند، کمک کند.

سازنده سری جدید گوریلا گلس اعلام نکرده است که کدام گوشی‌ها در ابتدا شاهد حضور آن خواهند بود؛ اما به نظر می‌رسد سامسونگ اولین شرکتی است که از پوشش گوریلا گلس DX در لنز محصولات خود استفاده می‌کند. با توجه به نزدیک شدن به مراسم رونمایی سامسونگ از دستگاه‌های جدیدش، می‌توانیم انتظار شنیدن نام شیشه‌های جدید Corning را نیز داشته باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها