فرماندار همدان گفت: اعضای جدید شورای شهر همدان، دلسوزانه به مسئله توسعه شهر همدان وارد شوید.
کد خبر: ۱۳۳۰۴۰۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف و آغاز رسمی ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان ضمن قدردانی از خدمات اعضای پنجمین دوره شورای شهر همدان، اظهار کرد: شهردار و شورای پنجم نهایت اهتمام خود را برای رفع مشکلات و پیشبرد توسعه شهر بکار بردند.

فرماندار همدان با تبریک به منتخبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر همدان، افزود: همه ما باید بدانیم جا پای چه کسی می‌گذاریم و به مردم نگاه از بالا به پایین نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ کمتر شهری مانند همدان مدنیت و اجتماع داشته است یادآور شد: شهر همدان در طول تاریخ بارها مورد هجمه و حمله قرار گرفته اما هر بار با افتخار سر بلند کرده و باز زنده بودن و زندگی کردن را به ما نشان داده است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شهر همدان زادگاه سرداران، امیران و 8 هزار شهید گلگون‌کفن است که اگر اینجا بودند قطعا به عنوان یکی از محوری‌ترین افراد می‌توانستند در این شهر حرفی برای گفتن داشته باشند چرا که آنها نه تنها حرف زدند که عمل کردند، افزود: بدانید جا پای شهدایی گذاشته‌اید که از همه چیز خود گذشتند تا ما امروز در این فضا تنفس کنیم و از برکت نظام جمهوری اسلامی متنعم شویم و این مسوولیت بسیار سنگینی است.

وی با تاکید به اینکه باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دقت لازم صورت گیرد که امروز ادامه این راه در عرصه مدیریت شهری به اعضای شورای ششم سپرده شده است گفت: از مدیریت شهری عبور کردیم و دنیا به این سمت پیش رفته که از مدیریت شهری عبور کند و به حکمرانی شهری برسد که در آن شفافیت وجود دارد.

محمدی با بیان ابنکه صحن شورا، تصمیمات شورا و اتفافاتی که می‌افتد در  نظر مردم قرار می‌گیرد اظهار کرد: این اتاق، اتاق شیشه‌ای است و منافع مردم به منافع افراد ترجیح داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمکرانی شهری مشارکت آحاد مختلف مردم را به دنبال دارد، عنوان کرد: جمع حاضر منتخب جمعیتی هستید که به تعبیری ۷۰۰ هزار نفری و نگاه شهروند درجه یک و ۲ و پایین و بالا نداشته باشید که نه تنها مسوولیت قانونی بلکه مسوولیت شرعی بر گردن‌ است.

فرماندار شهرستان همدان رعایت عدالت را به معنای واقعی کلمه‌ مهم دانست و افزود: همدان شهری است که در معرض سیل مهاجران قرار گرفته و اگر برای آن برنامه نباشد و برنامه‌محور نباشید برای ما تصمیم می گیرند.

وی با بیان اینکه همدان شهری است که بالاترین قیمت زمین، مسکن و اجاره‌بها را یدک می‌کشد و این مردم شایسته این موضوع نیستند که امروز در این شهر با پدیده مسکن‌نایابی مواجه شوند خاطرنشان کرد: مسکن‌نایابی یعنی فرد خانه داشته به هر دلیلی فروخته و اجاره‌نشین بوده و باید از وسط شهر به پایین شهر برود و یا اینکه دیگر اصلا توان خرید و برخورداری از مسکن را نداشته باشد.

محمدی با بیان اینکه بافت فرسوده همدان ۷۰۰ هکتار است که در طی ۱۸ سال تقریبا ۱۵ درصد بیشتر به اصلاح نرسیده است، افزود: به توسعه شهری با توجه به بافت شهری دلسوزانه وارد شوید.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان باید سریعتر به سرانجام برسد زیرا این طرح، یک نقشه راه است، گفت: اگر نقشه راه نباشد به بیراهه خواهیم رفت.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه تصمیم گیری با توجه به طرح جامع شهر ضمن شفافیت قابلیت دفاع دارد، افزود: عمر کاری بسیار کوتاه است، شک نداشته باشید چهار سال زودتر از آن چه تصور کنید تمام می‌شود.

وی با تاکید به اینکه باید برنامه محور بود و به موضوعات توجه کرد خطاب به جمع، یان کرد: اگر کاری می‌کنید به عنوان برادر کوچک شما توصیه می‌کنم دو شاخصه کارایی و اثربخشی را فراموش نکنید.

محمدی با بیان اینکه نگاهتان زودهنگام نباشد که اگر مثلا پل می زنید که رفع ترافیک شود موضوع آن صرفا کارایی نباشد و به اثربخشی هم توجه کنید، گفت: اگر کارایی و اثربخشی در پروژه‌ها توجه نشود شک نکنید مورد سرزنش قرار می‌گیرید.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم اعتماد کردند اعتماد آنها را جلب کنید افزود: آنچه به عنوان مصوبات شورا می‌گذرانید لازم است تطبیق آن با قوانین لحاظ شود.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شورای دوره پنجم ۳۷۷ جلسه با یک‌هزار و ۴۹۴ مصوبه داشته است گفت: یک‌هزار و ۶۸ مصوبه آن یعنی ۷۱ درصد عدم مغایرت با قانون دارد و این نشان می‌دهد واقعا وقت گذاشتند که قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۷ مصوبه یعنی ۱۰.۵ درصد به دلیل عدم ارسال پیوست‌ها اظهار نظر نشده است، خاطرنشان کرد: مطابقت قانون در مصوبات در نظر گرفته شود که شرمنده مردم نشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها