رئیس جمهور کشورمان در دیدار رئیس مجلس قانونگذاری عالی ازبکستان:

برقراری تعامل گسترده با کشور‌های همسایه از اصول اولیه سیاست خارجی دولت ایران است

رئیس جمهور کشورمان گفت: ظرفیت‌های بی شماری برای توسعه و برقراری روابط در عرصه‌های مختلف بین ایران و ازبکستان وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار «نورالدین جان اسماعیل اف» رئیس مجلس قانونگذاری عالی ازبکستان با اشاره به اینکه دو کشور از اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار هستند، گفت: ظرفیت‌های بی شماری برای توسعه و برقراری روابط در عرصه‌های مختلف بویژه اقتصادی بین دو کشور وجود دارد که علاقه‌مند هستیم در مسیر منافع ملت‌های خود فعال سازیم.

رئیسی ضمن تاکید بر تسریع در تکمیل قرارداد‌های موجود بین دو کشور و لزوم شناسایی ظرفیت‌های جدید، خاطرنشان کرد: باید تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری‌ها به امنیت دو کشور و رفاه بیشتر دو ملت منجر شود.

رییس جمهور همچنین اهمیت همکاری‌های نزدیک بین پارلمان‌ های ایران و ازبکستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعامل و همکاری‌های پارلمانی می‌تواند نقش موثری در روند اجرای قرارداد‌های فی مابین و توسعه روزافزون روابط داشته باشد.

نورالدین جان اسماعیل اف رئیس مجلس قانونگذاری عالی ازبکستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام و تبریک رئیس جمهور و دولت ازبکستان، اظهار کرد: ازبکستان به دنبال توسعه و تحکیم روابط همه جانبه با ایران به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی است.

رئیس مجلس قانونگذاری عالی ازبکستان خاطرنشان کرد: گسترش همکاری‌های پارلمانی را در توسعه و تقویت روابط دو کشور نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه فرهنگی و علمی مؤثر می‌دانیم و مصمم هستیم این روند را با قوت پیش ببریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها