گفت‌و‌گو با علیرضا جهانبخش که بار دیگر به لیگ هلند بازگشته است

یک روز دوباره به لیگ جزیره برمی‌گردم

 علیرضا جهانبخش هم فوتبالیستی دوست‌داشتنی و بی‌حاشیه است و هم نمونه بارزی برای تلاش و کوشش و پشتکار.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۹۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، بازیکنی که هیچگاه نمی‌خواهد نقش بازنده را بازی کند. شاید به همین دلیل تصمیم گرفت از برایتون برود

و به فاینورد ملحق شود؛ انتقالی که برای جهانبخش انگیزه‌های تازه‌ای ساخته است. او در گفت‌و‌گو با جام‌جم درباره این انتقال حرف‌های تازه‌ای می‌زند.

 روزهای پرانگیزه‌ای را در هلند آغاز کرده‌ای. احساس می‌کنیم از نظر روحی و روانی در شرایط بهتری هستی.
طبیعتا شما برای انتخاب‌های جدید، انگیزه زیادی داری. فاینورد هم برای من این انگیزه را به وجود آورد.

 دلیل عمده انتخاب این تیم چه بود؟
می‌خواستم در تیمی باشم که فرصت بازی به من برسد. به هر حال در مسیر جام‌جهانی هستیم. در سه سال گذشته با یکسری مسائل کنار آمدم ولی دوست داشتم شرایط جدید و تجربه‌ای جدید داشته باشم. این بود که فاینورد را انتخاب کردم.
 البته که تو به چیزهایی که در فوتبال هلند می‌خواستی، کامل نرسیدی. مثلا یک قهرمانی.
قطعا همینطور است. من در هلند افتخارات زیادی به دست آوردم. بهترین بازیکن لیگ این کشور شدم. آقای گلی را به دست آوردم و این موفقیت باعث شد تا به لیگ‌برتر انگلیس بروم. ولی همانطور که گفتید من به سقف آرزوهای فوتبالی‌ام در هلند نرسیده‌ام. یکی از دلایل بازگشتم همین موضوع بود. روزی که از هلند رفتم مصاحبه کردم و گفتم در آینده دوباره برمی‌گردم و با انگیزه بیشتر. حالا هم این شرایط مهیا شده است.

 بازی در انگلیس هم تجربه فوق‌العاده‌ای بود. این درست است که می‌گویند فوتبال انگلیس کلا چیز دیگری است و انگار شما وارد یک سیاره دیگر می‌شوید؟
کاملا درست است. در انگلیس همه چیز فرق می‌کند. از جو باشگاه‌ها بگیرید تا استادیوم‌ها. از حضور در برایتون چیزهای زیادی یاد گرفتم. تجربیات بی‌نظیری به دست آوردم که شاید در هیچ جای دنیا نمی‌توانستم کسب کنم. فوتبال انگلیس فوق‌العاده است. بهترین بازیکنان در آنجا جمع هستند. خوشحالم که این فرصت در اختیارم قرار گرفت. آرزوی هر فوتبالیستی است که بتواند روزی در لیگ‌برتر انگلیس بازی کند، چون بهترین لیگ دنیاست.

 برای جدایی از این لیگ ناراحت و پشیمان نیستی؟
همانطور که گفتم با انگیزه زیادی به لیگ هلند آمده‌ام و اهداف مشخصی دارم. بگذارید به سوال‌‌تان اینطور پاسخ دهم که فکر می‌کنم یک روز دوباره به لیگ‌برتر انگلیس برگردم. دنبال شانس دیگری خواهم بود. در برایتون فرصتی که انتظار داشتم به من نرسید. تغییر مربی یکی از دلایل عمده‌اش بود. دوست دارم دوباره شانس بازی در لیگ‌برتر را به دست بیاورم و قطعا این بار می‌توانم توانایی‌هایم را به طور کامل نشان دهم.


گاهی از من می‌پرسند هواداران چه نوشته‌اند

علیرضا جهانبخش هنوز نیامده، در فاینورد یک رکورد زد. همانطور که با انتقال به برایتون، صفحه رسمی این باشگاه تکانی خورد و مملو از لایک‌ها و کامنت‌های ایرانی شد، صفحه رسمی فاینورد هم بعد از جذب علیرضا شاهد یک جهش عجیب بود. علاوه بر افزایش روز‌افزون دنبال‌کنندگان آنها، چند رکورد هم رقم خورد. به عنوان مثال تا پیش از انتقال علیرضا به فاینورد تعداد لایک‌های صفحه رسمی فاینورد از ۲۲ هزار بالاتر نرفته بود ولی یکی از عکس‌های جهانبخش ۷۸ هزار لایک به اضافه ۹ هزار کامنت داشت.
فاینورد که از اشتهای مجازی ایرانی‌ها با‌خبر شد، تصمیم گرفت تا چند پست از انتقال علیرضا منتشر کند. یکی از ویدئوهای منتشر شده حدود ۲۰۵ هزار بازدید‌کننده داشت که این هم برای خود یک رکورد بود. ویدئوی دیگر بالای ۱۸۰ هزار بازدید داشت. عکس امضای قرارداد جهانبخش حدود ۴۸ هزار لایک داشت و خلاصه او توانست نیامده رکوردهایی بزند. وقتی در این باره از علیرضا سوال می‌کنیم لبخندی می‌زند و جواب می‌دهد: «این را متوجه شدم. لطف مردم کشورم است. وقتی به برایتون هم رفتم برای مسؤولان باشگاه این همه استقبال عجیب بود. آنجا هم ایرانی‌های زیادی دنبال‌کننده صفحه رسمی باشگاه شدند. کلی پیام محبت‌آمیز گذاشتند. در روزهای سختی که به من بازی نمی‌رسید، پشتم بودند و حمایتم کردند. این برایم افتخار است. در فاینورد هم دقیقا همین اتفاق افتاد و ممنون از همه کسانی هستم که حمایتم کردند. امیدوارم پیام‌ها همیشه همینطور مثبت باشد. ما ایرانی‌ها مردم خونگرمی هستیم. این را می‌شد از کامنت‌های مردم متوجه شد. حتی گاهی از من می‌پرسند ایرانی‌ها چه نوشته‌اند که برایشان توضیح می‌دهم.»
سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها