معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۹ میلیون نفر در کشور کد شغلی دریافت کردند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۵ میلیون نفر اطلاعات شغلی خود را در سامانه ملی اشتغال و کسب‌ و کار وارد کرده‌اند که از این تعداد ۹ میلیون نفر موفق به دریافت کد شغلی شدند.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، عیسی منصوری عصر امروز (دوشنبه- یازدهم مرداد) در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: یک میلیون نفر در نوبت دریافت کد شغلی هستند که در حال بررسی آن هستیم.

وی افزود: اکنون در کشور کد ملی و کدپستی وجود دارد و در صدد هستیم تا کد شغلی را نیز فراگیر کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این بستر کاملا آماده است و بر اساس هوش مصنوعی در حال اجراست که امیدواریم در دوره بعد توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه ۴ و نیم بنگاه در سامانه ملی اشتغال و کسب و کار ثبت شدند گفت: این امر همچنان ادامه دارد.

منصوری اظهار داشت: یک سامانه ملی مشاغل نیز زیر پوشش این سامانه وجود دارد که ظرف یک ماه آینده، اطلاعات کامل افراد دارای مشاغل خانگی را در آن اعلام می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تمرکز ما بر روی نهاهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و جهاد دانشگاهی است که تا زمینه مشاغل خانگی را پیگیری کنند از این رو این طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان به صورت مقدماتی اجرا شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییر رویکرد در جوزه اشتغال خانگی گفت: پیش از این رویکرد منفعل بود و منتظر بودیم تا درخواست کنندگان به دنبال مجوز و تسهیلات بیایند که از این رویکرد به سمت فعال حرکت کردیم.

وی گفت: در مرحله اول نیازمند بانک اطلاعاتی بودیم که در همین راستا سامانه ملی اشتغال و کسب و کار شکل گرفت.

منصوری افزود: در ادامه گذر از مجوز محوری به گواهی محوری داشتیم وصدور الکترونیکی مجوزها را پیگیری کردیم و اکنون بخش قابل توجهی از مشاغل خانگی گواهی دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مرکز پایش سیاست ها و اشتغال در کشور ایجاد شده است و اکنون هر سیاستی در خصوص مشاغل خانگی پایش می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین کتابی در خصوص مشاغل خانگی و سیاست های مجلس و بیانات رهبری خبر داد.

وی با اشاره به بحث اشتغال زایی روستایی اظهار داشت: با شفاف سازی، انحراف در این حوزه به چهار درصد رسیده که تاکنون سابقه نداشته است.

این مقا مسئول ابراز داشت: در این عرصه شناسایی، توانمندسازی، آموزش و اتصال به بازار کار ایحاد شده است که امیدواریم در ادامه فعالیت این وزارت شاهد انجام اقدامات ارزنده و استمرار این روند باشیم تا سیاست گذاری خوبی در حوزه اشتغال مشاغل خانگی ایجاد شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها