فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران:

پس از هفت هفته همه شاخص‌ های کرونایی افزایشی است

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران گفت: به دلیل فرسایشی شدن روند شیوع بیماری ویروس کرونا، ساده انگاری یک مسئله جهانی شده است.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان تهران گفت: آمار نیروی انسانی که قرار بود براساس آزمون در بحث کادر درمان استخدام شود خیلی زیاد نیست و بیشتر پذیرفته شدگان، نیرو‌های شاغلی هستند که در بخش درمان مشغول به کار بودند.

وی گفت: در واقع از این ۳۰ هزار نیرو، کمتر از ده درصد نیرو‌های جدید هستند و بخش عمده‌ای از این تعداد با استفاده از فرصت آزمون تغییر وضعیت شغلی داده اند.

دکتر زالی افزود: با این نیرو‌های جدیدی که به کمک کادر درمان می‌آیند خیلی نیروی جدیدی به تعداد نیرو‌های قبلی اضافه نمی‌شود.

وی به بحث تست‌ های پی سی آر اشاره کرد و گفت: از هفته پیش تاکنون هیچ تحولی در این حوزه صورت نگرفته و کمبود منابع مورد نیاز برای خرید تست‌ های PCR نیز که در فرآیند بیماریابی در این شرایط سخت از اهمیت بسزایی برخوردار است، مشکلاتی را به وجود آورده است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: پیشنهاد‌هایی به وزیر کشور ارائه کردیم و در حقیقت شش پیشنهاد که می‌توانست در عرصه ملی نیز به کار گرفته شود، ارائه شد، اما متاسفانه در ستاد ملی مطرح نشد که می‌توانست کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: همچنین مسئله خستگی مردم و فرسودگی روانی آن‌ها نیز که البته در عرصه جهانی نیز دیده می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا باید مدل جدید و برنامه‌های جدید ایجابی در نظر گرفته شود.

دکتر زالی در ادامه به موضوع واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقتی که از رسانه‌ها گروه سنی جدیدی برای واکسیناسیون اعلام می‌شود همه تصور می‌کنند دپو واکسن در اختیار دانشگاه هاست و دانشگاه‌ها نمی‌خواهند واکسن بزنند، در حالی که منابع واکسن در اختیار دانشگاه‌ها نیست و باید اعلام عمومی و موضوع در اختیار قرار دادن واکسن با یکدیگر فاصله زمانی منطقی داشته باشن تا با مشکل مواجه نشویم.

دکتر زالی در ادامه به خستگی نیرو‌های کادر درمان اشاره کرد و افزود: به غیر از کادر درمان، خود مردم نیز از نظر روانی خسته و فرسوده شده اند و در واقع ساده انگاری شیوع ویروس کرونا یک مسئله جهانی شده و دلیل آن فرسایشی شدن این بیماری است و باید مشوق‌های مالی برای کادر درمان در نظر بگیریم.

پس از هفت هفته همه شاخص‌ های کرونایی افزایشی است

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه پس از هفت هفته متاسفانه همه شاخص‌ های کرونایی افزایشی است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران ۱۲۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کردند.

علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران افزود: بیمارستان‌های استان تهران و شهر تهران با توجه به آمار بالای مراجعه حضوری، بستری‌ها و خستگی تیم بهداشتی و درمانی شرایط سختی دارد و خبری از کاهش مراجعان سرپایی و بستری‌ها نیست که این موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: کاهش درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها و تامین منابع مالی، خستگی و فرسودگی نیروی انسانی از مواردی است که این نگرانی‌ها را تشدید می‌کند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در موج چهارم پس از هفته پنجم آمار‌ها به سمت کاهش رفت، اما در موج پنجم با گذشت هفت هفته هنوز نشانه‌هایی از کاهش نمی‌بینیم و هفته‌های آینده نیز وضع، قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: گروه‌های سنی بالای ۷۰ و ۸۰ سال در آمار‌های بستری و فوتی آن‌ها سیر نزولی مشاهده می‌شود که شاید آن را بتوان نشانی از اثربخشی واکسن دانست.

دکتر زالی ادامه داد: سخت‌ترین شرایط از ابتدای شیوع کروناویروس را در بیمارستان‌های تهران داریم و ۹ هزار ۳۹۱ بیمار در تهران بستری شدند که ۲ هزار ۵۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر زالی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ هزار ۵۵ بیمار جدید در تهران بستری و هزار ۶۰۰ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند.

وی افزود: در هفته جاری نسبت به هفته گذشته مراکز بستری موقت به ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرده است، سوش جدید کروناویروس هشت تا ۱۲ برابر سرایت پذیری بیشتری دارد و مقالات اخیر نشان می‌دهد حتی در فضای باز همچون فضای بسته این سوش سرایت پذیری بالایی دارد که بسیار نگران کننده است. این سوش مقاوم‌تر و سرایت پذیری بیشتری دارد، لذا باید شیوه نامه‌های قبلی با شدت و حدت بیشتری رعایت شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها