سخنگوی گمرک گفت: مسافرانی که از بامداد شنبه نهم مرداد ۱۴۰۰ وارد کشور می‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند باید قبل از خروج از گمرک نسبت به رجیستر دستگاه اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی گفت: مسافرانی که از امروز وارد کشور می‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند باید قبل از خروج از گمرک، نسبت به رجیستر دستگاه اقدام کنند.

وی با اشاره به پایان مهلت رجیستری تبلت‌ ها از امشب اظهار کرد: مهلت رجیستری یکی از برندهای تبلت از تاریخ دوم مرداد تمام شده و برای سایر تبلت‌ ها از ساعت ۲۴ امشب تمام می‌شود.

لطیفی در ادامه بیان کرد: مسافرانی که از ساعت ۲۴ امشب از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند باید آن را ثبت کنند، یعنی قبل از خروج از گمرک ورودی آن را به بخش مسافری همان گمرک اظهار کنند تا فرآیند رجیستر آن دستگاه آغاز شود.

سخنگوی گمرک افزود: به شرط اینکه کالاهای همراه آن‌ها از نوع تجاری نباشد، یعنی تبلت صرفاً مسافری باشد و به قصد تجارت وارد نشده باشد، مقدمات اولیه رجیستری مانند تلفن همراه انجام می‌شود و مابقی اقدامات لازم نیز باید در سامانه و سامانه همتا انجام شود.

لازم به یادآوری است که استعلام اصالت و رجیستری ساعت‌ ها و تبلت‌ ها و موبایل‌ ها فقط از طریق کد دستوری «*۷۷۷۷#» امکان‌پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها