وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه اعلام کرد، واشنگتن مالکیت یک نفتکش سنگاپوری را که به اتهام نقض تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی توقیف شده بود، در اختیار گرفت.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با تداوم تنش‌ها در شبه جزیره کره فشارهای آمریکایی علیه کره شمالی این بار خود را به شکل توقیف و سلب مالکیت یک نفتکش به اتهام نقض تحریم‌ ها نشان داده است.

بنا بر گزارشی که شبکه «الجزیره» روز شنبه (امروز) مخابره کرد، وزارت دادگستری آمریکا با صدور یک بیانیه از توقیف نفتکش «ام/تی کوریجس» (M/T Courageous) خبر داد.

بنا بر ادعای این وزارتخانه، این نفتکش سنگاپوری به اتهام نقض تحریم‌ های بین‌المللی و نقش داشتن در انتقال نفت و محصولات نفتی به کره شمالی توقیف شده و در اختیار آمریکا قرار گرفت.

پیشتر یک قاضی فدرال در نیویورک با صدور حکمی به آمریکا اجازه داد، مالکیت این نفتکش را سلب کند و خودش مالکیت نفتکش را در اختیار بگیرد.

طبق گزارش الجزیره، این نفتکش ظرفیت حمل دو هزار و ۷۳۴ تُن را دارد.

بنا بر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این نفتکش در بندر «نامپو» کره شمالی مستقیما محصولات و فراورده‌های نفتی را در اختیار کشتی‌های این کشور قرار می‌داد.

طبق مدعای این وزارت، «اتهام‌های مجرمانه شامل توطئه برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی و پولشویی علیه کوئیک کی سِنگ یک تبعه سنگاپوری که ادعا شده صاحب و مجری این نفتکش و متواری است، وجود دارد».

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا اشاره‌ای به این موضوع نکرد که چرا بعد از بیش از یک سال از توقیف این نفتکش، به اتهام‌ها علیه «کوئیک کی سِنگ» صاحب نفتکش رسیدگی نشده و در دادگاه بررسی نشده است. مقام‌های کامبوج مارس ۲۰۲۰ به دنبال درخواست آمریکا، نفتکش «ام/تی کوریجس» را توقیف کرده بودند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها