در نتیجه حملات ارتش افغانستان؛

طالبان طی یک روز ۱۰۰ نیروی خود را از دست داد

گروه طالبان در افغانستان متحمل تلفات سنگین شد و حداقل ۱۰۰ نفر از اعضای خود را در مناطق مختلف از دست داد.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، گروه طالبان در افغانستان متحمل تلفات سنگین شد. منابع داخلی در افغانستان اعلام کرده اند که حداقل ۱۰۰ نفر از اعضای طالبان روز پنجشنبه در حملات نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند. در این حملات همچنین ۹۰ نفر دیگر از اعضای طالبان نیز زخمی شده اند.

تلفات نیروهای طالبان در افغانستان به طور عمده در حاشیه شهر هرات مرکز استان هرات بوده است که در آنجا نیروهای امنیتی افغانستان با حمایت نیروهای بسیج عمومی حداقل ۵۲ نیروی طالبان را از پای درآورده و ۴۷ تن از آن‌ها را نیز زخمی کردند.

علاوه بر هرات، جنگنده‌های ارتش افغانستان در حمایت از نیروهای امنیتی چند عملیات علیه طالبان انجام دادند و به گفته وزارت دفاع افغانستان در این عملیات نیز ۱۳ نیروی طالبان کشته و ۲۲ تن زخمی شدند.

همچنین در استان هلمند، ارتش افغانستان با حمایت بالگرد نیروی هوایی این کشور پس از انجام عملیات علیه نیروهای طالبان ناچار به فرود اضطراری شد، هرچند در استان قندهار و در حملات هوایی ارتش نیروهای ارتش، ۳۶ عضو طالبان کشته و ۲۰ تن از آن‌ها زخمی شدند.

گفته شده در این عملیات ها، نیروهای طالبان متحمل خسارت سنگین نیز شدند و مقادیر قابل توجهی از تجهیزات و وسایل نقلیه جنگی خود را از دست دادند.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته گذشته در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور در حال پیشروی هستند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها