منابع عراقی گزارش دادند که یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکا در جنوب عراق هدف حمله قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، کانال تلگرامی «صابرین نیوز»،‌ بعدازظهر امروز (جمعه)، گزارش داد که یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در استان «بابل» (جنوب عراق) هدف حمله قرار گرفته است.

طبق گزارش منابع عراقی این سومین باری است که در بیست و چهار ساعت گذشته کاروان آمریکا هدف حمله قرار می‌گیرد.

صابرین نیوز خبر داد که تصاویر مربوط به این عملیات ثبت شده است و به محض دریافت از مرکز اطلاع‌رسانی گروه موسوم به «قاصم الجبارین» منتشر خواهد شد.

منابع عراقی گزارش دادند که در مسیر کاروان یادشده حین گذر از اتوبان بابل بمب منفجر شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی، روز گذشته، از حمله به چند کاروان آمریکا در الدیوانیه، بابل و الناصریه عراق خبر دادند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری، گروه‌های عراقی با اشاره به ورود گسترده کاروان‌ های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها