رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌بندی مباحث انجام شده در سوریه بر این شد تا توافق بین دو کشور تا سه ماه آینده اجرایی شود.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، محمدباقر قالیباف در پایان سفر خود به کشور سوریه و در جمع خبرنگاران گفت: امروز مهمترین موضوع مهمترین مسائل سوریه مسائل اقتصادی است و بدون شک آن مسئله یک فرصت اقتصادی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا همانطور که در حمایت از سوریه در دوران جنگ سوریه جنگ ضد تروریستی به سوریه کمک کرد امروز از این فرصت اقتصادی حداکثر استفاده را ببرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر شرکت‌های دولتی و مهتر از آن شرکت‌های خصوصی هستند که پیش از این نیز در سوریه حضور داشتند و در فرصت‌های اقتصادی که برای بخش خصوصی در سوریه وجود دارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این سفر لازم بود تا بسترهای لازم را با توافق نامه همه جانبه‌ای که قبلاً بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عربی سوریه امضا شده بود مجدد مورد بحث قرار گیرد و به تصویب نهایی برسد.

قالیباف خاطر نشان کرد: در این سفر ملاقات‌های مهمی با جناب آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امرو خارجه این کشور و همچنین وزیر امور خارجه شان ملاقات‌هایی انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این ملاقات مفصلی را با بازرگانان ایرانی و سوری داشتیم و جمع بندی بحث ها در این سفر بر این شد تا تا سه ماه آینده توافقنامه و جمع‌بندی بحث‌ها به این دیدارها بر این شد تا تا سه ماه آینده توافقنامه‌ای که از یک سال و اندی قبل بین ایران و سوریه تنظیم شده اجرایی شود و نهایتاً پارلمان دو کشور باید آن راتصویب کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: این مذاکرات بسیار مفصل و مفید بود و هماهنگی‌های خوبی هم در این مذاکرات انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وظیفه ما در این سفر عمدتا حل مشکلات شرکت‌های بخش خصوصی بود چرا که فرصت‌هایی که در سوریه برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد هم در بخش گردشگری و هم در حوزه صنعت و معادن و همچنین در بخش کشاورزی فرصت‌های خوبی وجود دارد و امیدواریم همچنان که ما در کشور مسائل اقتصادی برای ما در اولویت است از این فرصت به بهترین وجه بتوانیم استفاده کنیم و منافع آن برای هر دو کشور ایران و سوریه باشد.

وی افزود: بنا شد این توافقات در مراسم تحلیف هم که نخست‌وزیر سوریه به تهران سفر خواهد کرد پیش‌بینی‌ شد تا در این سفر هم برای وزاری مربوطه و مجموعه مجلس مسائل را پیگیری کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در این سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس حضور داشتند که آنها نیز دیدارهایی با وزرای اقتصاد خارجی و داخلی سوریه داشتند و به صورت میدانی‌تر و عملیاتی‌تر صحبت‌هایی را داشتند و قبل از مراسم تحلیف در تهران مذاکرات در این باره انجام خواهد شد.

رئیس مجلس اظهار داشت: مطمئن هستم که این سفر برکات خوبی برای بخش تجارت و بازرگانی و صنعت کشور مخصوصا برای بخش خصوصی خواهند داشت.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها