فرمانده نیروی هوایی انگلیس با اشاره به خطر روز افزون جنگ ستارگان :

چین و روسیه می‌توانند با کمک لیزر و موشک ماهواره‌ ها را در فضا نابود کنند

یک فرمانده نیروی هوایی ارتش انگلیس هشدار داد مسکو و پکن در حال انجام فعالیت‌های خطرناکی در فضا هستند و ماهواره‌ها را هر روز تهدید می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، مایک ویگستون، فرمانده نیروی هوایی ارتش انگلیس هشدار داد: جنگ‌های آینده در فضا رخ خواهد داد و انگلیس در حال جمع آوری اطلاعاتی از فعالیت‌های مشکوک در فضا است.

وی ادامه داد: چین و روسیه رفتار‌های بی پروایی در فضا دارند و این گونه رفتار‌ها چندین بار در سال مشاهده می‌شود. روسیه ماهواره‌هایی را در فضا مستقر کرده که ویژگی‌های یک سلاح جنگی را دارد و اخیراً در مانوری که در فضا اجرا کردند قابلیت این را دارند که ماهواره‌های دیگر را هدف گرفته و نابود کنند. آنها می توانند با کمک لیزر و موشک ماهواره ها را در فضا هدف قرار دهند.

این مقام انگلیسی تاکید کرد: چین هم به توسعه فناوری ضدماهواره‌ای خود ادامه می‌دهد. این کشور می‌تواند از موشک‌هایی استفاده کند که ماهواره‌ها را مستقیماً مورد هدف قرار دهند. چین هم اخیراً مانوری خطرناک در برابر ماهواره‌ها اجرا کرده که موفقیت آمیز بوده است.

این فرمانده انگلیسی در ادامه اظهار کرد: ممکن است جنگ‌ های آینده در فضا اتفاق نیافتد، ولی من شک ندارم که به سرعت به فضا کشیده می‌شود و ما می‌توانیم در فضا برخلاف تصورمان پیروزی را از دست بدهیم.

ماهواره‌ ها ارتباطات ناو‌های جنگی و اطلاعات نظامی هر کشوری را مخابره می‌کنند و اختلال در سیستم ماهواره‌ای می‌تواند بسیاری از تجهیزات نظامی را از کار بیاندازد.

براساس گزارشی در مورد تجهیزات نظامی و فضایی چین که در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، این کشور از سال ۱۹۶۰ در زمینه ساخت سلاح‌ های لیزری و ماهواره‌ های نظامی به فعالیت مشغول است.

کارشناسان پیشتر درباره سلاح‌ های لیزری غول پیکر چین هشدار داده بودند که می‌تواند ماهواره‌های آمریکایی را فلج کرده و در صورت وقوع جنگ، ناوگان فضایی آمریکا را از بین ببرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم در گزارشی پیشتر هشدار داده بود چین تسلیحاتی در اختیار دارد که می‌تواند تمام سیستم ماهواره‌ای آمریکا را از مدار خارج کرده و یا آن‌ها را در فضا منفجر کند.

وزارت دفاع آمریکا هم در بیانیه‌ای خطر توسعه سلاح‌های غول پیکر لیزری توسط چین و روسیه را پیش بینی کرده و هشدار داده است این سلاح‌های ضدماهواره‌ای می‌تواند قدرت فضایی آمریکا را به چالش بکشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها