فرمانده نیروی هوایی انگلیس با اشاره به خطر روز افزون جنگ ستارگان :

چین و روسیه می‌توانند با کمک لیزر و موشک ماهواره‌ ها را در فضا نابود کنند

یک مرکز مطالعاتی آمریکایی در تحلیلی از سامانه موشکی مشترک آمریکا و اروپا نوشت که این سپر موشکی که بهانه آن ایران اعلام می‌شود در اصل روسیه را هدف قرار می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۷۴۲۱

به گزارش فارس، مرکز مطالعاتی "گلوبال ریسرچ " در مقاله‌ای به بررسی ماهیت طرح سپر موشکی آمریکا و اروپا پرداخت و به نقل از "زبیگنیو برژینسکی " نوشت: ارتباط آمریکا با ناتو و اتحادیه اروپا یکی از مهمترین روابط جهانی آمریکا به حساب می‌آید و به عبارتی سکوی پرتاب آمریکا برای حضور و شرکت در عرصه جهانی محسوب می‌شود و آمریکا را برای ایفای نقش سرنوشت‌ساز میانجیگری در امور اورسیا، مرکز قدرت جهان، توانمند می‌سازند و ائتلافی را به وجود می‌آورند که از تمام ابعاد کلیدی به لحاظ قدرت و نفوذ، درعرصه جهانی برجسته است.

بر اساس این مقاله، مواضع فرعی آمریکا در اورسیا عبارتند از:
- ژاپن و کره جنوبی
- شبه جزیره عربستان
- نیروهای نظامی ناتو و آمریکا در سرزمین‌های اشغالی عراق و افغانستان

گلوبال ریسرچ نوشت: به همین دلیل تبدیل سامانه سپر موشکی آمریکا از یک پروژه آمریکایی به پروژه ناتو جای تعجب ندارد زیرا جهانی‌سازی ناتو بخشی از این پروسه محسوب می‌شود. پروژه سامانه سپر موشکی آمریکا تحت هدایت ناتو تقریبا در سال 1990 میلادی مورد بحث قرار گرفت و در حقیقت اظهاراتی مبنی بر اینکه ناتو این پروژه را در سال 2010 میلادی مصوب کرده است،‌ تماما دروغ و کذب است.

* تکثیر و توسعه موشکی آمریکا و ناتو

بر اساس این مقاله، گزارشات مربوط به تولید و تکثیر فعال سامانه موشکی ناتو به سال 2006 میلادی و طرح دفاع بالستیک بر می‌گردد.

در حالیکه رژیم صهیونیستی، هند، استرالیا، تایوان، ژاپن و اوکراین با دولت سابق خود، همگی شریک یکدیگر بوده‌اند، ناتو، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا،‌ هلند، لهستان و جمهوری چک سال‌هاست که برای تاسیس یک سامانه موشکی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
حتی ناتو همزمان با حمله نظامیان آمریکایی و انگلیسی به عراق در سال 2003 میلادی، پیش‌نویس مربوط به سیاست هماهنگی موشکی را تهیه کرده بود.

این پیش‌نویس در سال 2004 میلادی به تصویب ناتو رسید. در حالیکه هلند، آلمان و آمریکا به طور مشترک سامانه‌های موشکی جنگی و هوایی گسترده و منسجم مربوط به پروژه "آسیاب بادی اپتیک " را گسترش می‌دانند، فرانسه نیز بر روی سامانه موشکی بالستیک خود کار می‌کرد.

* "حلقه آتش " و "پوشش آهنی جدید " سه عرصه مربوط به پروژه سامانه سپر موشکی

پروژه سپر موشکی در واقع مجموعه ای از سه سپر موشکی است که سامانه سپر موشکی جهانی را در اطراف اورسیا تشکیل می‌دهد. این سه بخش از سامانه سپر موشکی در اروپا،‌ خاورمیانه و آسیای شرقی، شامل آسیای شمال شرق و آسیای جنوب شرق، مستقر هستند.

علاوه بر این، مناطق تداخلی دیگری هم وجود دارند که مجموعه سپرهای موشکی را به هم مرتبط می‌سازند. این مناطق عبارتند از:

- دریای مدیترانه که اروپا و خاورمیانه را به هم مرتبط می‌سازد.
- اقیانوس آرام که خاورمیانه و آسیای شرقی را به هم مرتبط می کند و
- آمریکای شمالی.

گلوبال ریسرچ نوشت: آمریکای شمالی به عنوان مرکز استرتژیک این سامانه تسلیحاتی عمل می‌کند و در واقع مرکز فرماندهی این سامانه محسوب می‌شود.
این سامانه از طریق آمریکا،‌ کانادا، گرینلند با سامانه دفاعی موشکی آمریکای شمالی مرتبط می‌شود. علاوه بر این، آمریکای شمالی در راستا تحکیم و افزایش سامانه‌های موشکی در آسیای شرقی و اروپا فعالیت خواهد داشت.

بر اساس این مقاله، در حالیکه ایران دلیل و بهانه استقرار سپر موشکی در اروپا عنوان شده است، اما محل استقرار تجهیزات نظامی در گرینلند مطلب دیگری را می‌رساند. به لحاظ جغرافیایی،‌ موقعیت گرینلند برای کنترل تهدیدات احتمالی سامانه‌های موشکی کره شمالی و یا ایران مناسب نیست. در واقع استقرار تجهیزات نظامی در گرینلند با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، با هدف کنترل سامانه‌های موشکی روسیه، که مدار شمالگان، را به عنوان منطقی‌ترین مسیر طی خواهد کرد، طراحی شده است.

گلوبال ریسرچ نوشت: پروژه موشکی اروپا ابتدا روسیه را هدف قرار می‌دهد در حالیکه هدف پروژه موشکی آسیای شرقی در وهله اول چین،‌ آن هم به بهانه دفاع در برابر کره شمالی، است. بخش خاورمیانه ای پروژه موشکی در اسرائیل و خلیج فارس به مجری‌گری کشورهایی مانند عربستان سعودی قرار دارد و هدف آن ایران و سوریه است. هدف اولیه استقرار سامانه موشکی در ترکیه،‌ ایران و سوریه است و این سامانه می‌تواند از حمله نظامی اسرائیل به ایران پشتیبانی کند.

* مردم ترکیه مخالف مشارکت آنکارا در طرح سپر موشکی هستند

با توجه به این شرایط است که بسیاری از مردم ترکیه مخالفت شرکت ترکیه در پروژه سامانه موشکی ناتو هستند. رهبر حزب صدای مردم ترکیه نیز اعلام کرده است که احتمال دارد پروژه موشکی ناتو زمینه را برای وقوع جنگ جهانی سوم فراهم کند.

*از پوشش آهنی جدید تا جنگ ستارگان

استرالیا و آمریکا در زمینه پروژه موشکی آسیا، با یکدیگر همکاری داشته اند. علاوه بر این انگیزه تاسیس و برپایی سامانه موشکی دیگری در جنوب آسیا با همکاری هند مطرح است. این بدان معناست که اورسیا با حلقه‌ای از سامانه‌های موشکی محصور خواهد شد. به همین دلیل است که روسیه با هم‌پیمانان خود در قزاقستان،‌ بلاروس و چین برای تاسیس سامانه‌های موشکی همکاری نزدیکی دارد و چین نیز سامانه موشکی دیگری را توسعه داده است که می‌تواند ماهواره‌های ناتو و آمریکا را منهدم سازد.
سامانه چند لایه‌ای سپر موشکی جهانی ناتو و آمریکا با ایجاد حالت نظامی در فضای موجود تطابق دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها