بر اساس گزارش روزانه وزارت بهداشت

سیر صعودی واکسیناسیون روزانه متوقف شد

طرح واکسیناسیون سراسری کارکنان شبکه بانکی کشور صبح امروز همزمان با عید سعید غدیر خم در بانک مرکزی آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۵۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این طرح در مراسمی با حضور دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان، تهران دکتر طالبی دبیرکل بانک مرکزی و جمعی از مدیران شبکه بانکی کشور آغاز شد.

در این مرحله که به صورت نمادین برگزار شد واکسیناسیون صد نفر از کارکنان شاغل منتخب شبکه بانکی انجام شد و واکسیناسیون سایر پرسنل شاغل شبکه بانکی کشور در هفته آتی انجام خواهد شد.

دکتر زالی در این مراسم با بیان اینکه کارکنان بانک‌ها جزو گروه‌های پرخطر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، ابراز امیدواری کرد شروع این فرایند همزمان با عید سعید غدیر خم آغازی برای احصای سلامت کلیه شهروندان ایرانی به ویژه پرسنل شبکه بانکی کشور باشد.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها احتمال ابتلای یک نفر از پرسنل شبکه بانکی کرونا حدود ۷.۵ برابر یک شهروند معمولی است گفت: از ابتدای شروع همه گیری ویروس کرونا پرسنل بانک‌ها جزو اولین گروه‌های درگیر بودند و متاسفانه تاکنون ۲۶۰ نفر از آن‌ها بر اثر کرونا فوت شده اند.
زالی گفت: بنابراین کارکنان شبکه بانکی به علت ماهیت شغلی شان به عنوان یکی از گروه‌های پرریسک در معرض ابتلا و نیز کانون احتمالی برای سرایت ویروس در سطح جامعه هستند و واکسیناسیون این گروه بسیار ضروری است که به کاهش شیوع کرونا در سطح جامعه نیز کمک خواهد کرد.

گفتنی است دکتر اکبر کمیجانی، رئیس کل بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار تسریع واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی شده بود که این درخواست با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه شد و دکتر نمکی دستور آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها را از اوایل هفته آینده صادر کرد.

خاطرنشان می‌شود از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۳۵ هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی به این ویروس مبتلا شدند و متأسفانه ۲۶۰ نفر از این عزیزان طی مدت یاد شده به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها