رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تشریح کرد

جزئیات واکسیناسیون گروه‌های «شغلی» و «دیابتی‌ ها» علیه کرونا

وزیر بهداشت گفت: در راستای تزریق واکسن برای گروه‌های خاص و سنی از هفته آینده مقدار قابل‌توجهی واکسن وارد کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۴۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی صبح امروز در حاشیه آئین افتتاح پایگاه تجمیعی فرهنگیان در شهرری اظهار داشت: امروز همزمان با عید سعید غدیر خم واکسیناسیون فرهنگیان و آموزگاران همزمان با اساتید دانشگاه آغاز شد و امیدواریم تا در آغاز سال تحصیلی از ظرفیت غیرمجازی مدارس و دانشگاه‌ها استفاده مطلوب‌تری را داشته باشیم.

وی افزود: همچنین واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی انجام می‌شود و در کنار آن نیز بیماران دیابتی، زندانیان و خبرنگاران نیز از امروز آغاز شده است.


وزیر بهداشت در ادامه گفت: واکسیناسیون بیماران خاص و افرادی که تا به حال واکسینه نشده‌اند در حال تکمیل است و از هفته آینده گروه‌های دیگر را ادامه خواهیم داد.

نمکی ادامه داد: واکسیناسیون گروه‌های شغلی خاص با همکاری کارشناسان بهداشتی ادارات هدف انجام می‌شود و تأثیری بر روند واکسیناسیون گروه‌های سنی ندارد که در این راستا در روز گذشته رکورد تزریق ۴۳۰ هزار واکسن در کشور شکسته شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر منابع واکسیناسیون کشور از سه محل واکسن برکت، پاستور و واکسن‌های وارداتی تأمین می‌شود و در راستای تزریق واکسن برای گروه‌های خاص و سنی از هفته آینده مقدار قابل‌توجهی واکسن وارد کشور خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نگرانی خانواده دانش آموزان از بازگشایی مدارس بیان داشت: در هیچ جای دنیا واکسیناسیون گروه کودکان نداریم و تنها واکسنی که روی گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال تأثیر دارد، واکسن پاستور است که در صورت واکسیناسیون گروه کودکان حتماً از واکسن پاستور استفاده خواهد شد.

نمکی در ادامه با تأکید بر اینکه واکسیناسیون در هیچ کجای دنیا به معنای برطرف شدن خطر ابتلا به کرونا نیست، اظهار داشت: معلمان، دانش آموزان و تمامی مردم کشور باید بدانند که فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید همواره در دستور کار باشد و حتی پس از واکسیناسیون ادامه باید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر مانند اهالی سینما، قضات، کارمندان دادگاه‌ها، زندانیان نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها