رییس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

کاهش 51 درصدی خرید گندم تضمینی در کردستان

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۹۰۲

به گزارش جام جم انلاین خراسان رضوی، ایرج ناصری‌ مقدم افزود: خرید این میزان محصول از اواخر اردیبهشت گذشته تا چهارم مردادماه جاری در شهرستان های رشتخوار، سبزوار، تایباد، بردسکن، نیشابور، تربت‌جام، جوین، جغتای، مشهد، تربت‌حیدریه، چناران و سرخس صورت گرفته است.

وی به فعالیت ۳۰ مرکز خرید گندم در خراسان رضوی با مدیریت شبکه تعاون روستایی اشاره و بیان کرد: بازدید گروههای نظارتی ستادی و شهرستانی از مراکز خرید این محصول به منظور رعایت شیوه نامه ها و نظارت دقیق بر عملیات خرید برای کاهش ضایعات برداشت، بطور مستمر در حال انجام است. 

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن رتبه نخست کشور را در این بخش دارد. 

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر هم جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع، معادل هفت درصد کل مساحت کشور مرکب از ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است.

امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی شده ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن محصول از این سطح برداشت و ۳۸۵ هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها