کشاورز گفت: با خنک شدن هوا از فردا برق قابل توجهی به صنایع فولاد و سیمان می‌رسد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۸۷
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کشاورز معاون وزارت صمت با اشاره به افزایش قیمت سیمان گفت: علت اصلی قیمت بالای سیمان قطعی برق است و چرا که با کم شدن آب نیروگاه‌های برق آبی برای تامین برق کشور و همچنین قطعی‌های پی در پی و حرارت هوا مصرف برق افزایش یافته است.

او ادامه داد: متاسفانه قطعی برق در واحد‌های سیمان و فولاد تاثیر بسزایی گذاشته، به طوری که باعث افزایش قیمت سیمان شده است، طی جلساتی که با وزیر نیرو برگزار شد، قرار شد تا با خنک شدن هوا از فردا، برق قابل توجهی به صنایع فولاد و سیمان برسد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و ما در هفته‌های آینده شاهد کاهش قیمت سیمان باشیم.

معاون وزارت صمت تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه برای بخش معدن بسیار ایده‌آل بود؛ همه معادن ما فعال شدند. در حالی که در ابتدای دهه ۹۰ واردکننده فولاد بودیم، در سال ۹۹ صادر کننده فولاد شدیم که در بخش معدن، ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا است.

کشاورز بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های خارجی داخل کشور در حال فعالیت هستند، ولی به دلیل شرایط تحریم انتقال پول و نقدینگی با مشکل روبه‌رو است، در ابتدا زمانی که برجام به امضا رسید، براین اساس سرمایه گذاری کشور‌های مختلف در کشورمان افزایش یافت.

به گفته معاون وزیر صمت، در حال حاضر ۶ الی ۷ کشور منطقه در کشور ما در حال فعالیت هستند.

او گفت: در واقع اگر تحریم‌ها برای ما سخت بود، ولی برای بخش معادن ایده آل بود و تمامی واحد‌های صنعتی ما فعال شدند به طوری که ما در سال گذشته حدود ۶ میلیون تن صادرات فولاد به کشور‌های مختلف داشته‌ایم.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: ما جزو کشور‌های صادر کننده فولاد در بین کشور‌ها هستیم و از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰ بیش از ۸ میلیون و ۷۴ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) در کشور تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷ میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در بخش سیمان صادراتی نداریم و صادرات تنها به صورت کلینکر است؛ آن هم آنقدری نیست که بر روی بازار تاثیر بگذارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها