معاون آموزشی وزارت علوم گفت: لیست اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها برای واکسیناسیون به وزارت بهداشت ارسال شده و واکسیناسیون این افراد مستقل از گروه سنی تا آخر مردادماه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۵۳
به گزارش جام جم آنلاین، علی خاکی صدیق درباره روند واکسیناسیون اساتید و دانشجویان گفت: لیست استادان و کارکنان دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شده و اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در نوبت واکسیناسیون قرار دارند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون اساتید و کارکنان مستقل از سن صورت خواهد گرفت و تمام اساتید و کارکنانی که لیست آن‌ها به وزارت بهداشت ارسال شده است واکسینه خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: هنوز روز دقیق واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها اعلام نشده است، اما بناست که تا آخر مرداد تمام افراد معرفی شده واکسینه شوند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دانشجویان نیز شهریور ماه انجام خواهد گرفت آمار دانشجویانی که واکسینه خواهند شد از طریق دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اول هفته جاری در نامه‌ای به دکتر رئیسی، معاون بهداشت، با توجه به تأمین واکسن مورد نیاز از طریق واردات و تولید داخل، خواستار اعلام لیست گروه‌های جدید برای واکسیناسیون کرونا شد که اساتید دانشگاه‌ها و اساتید حوزه‌های علمیه نیز در این لیست قرار داشتند. در این نامه عنوان شده است که گروه‌های مذکور از اولویت ویژه برای واکسیناسیون برخوردار هستند.

در حال حاضر دانشگاه خوارزمی اولین دانشگاهی است که طی امروز و فردا دوشنبه و سه شنبه ۴ و ۵ مرداد ۱۴۰۰ واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه، گروه سنی بالای ۶۰ سال را واکسینه خواهد کرد.

همه‌گیری ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی منجر شد که مجازی شدن آموزش را به دنبال داشت. مسئولان آموزش عالی کشور با توجه به ضرورت اجرای آموزش و پژوهش حضوری در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰، خواستار تسریع در واکسیناسیون جامعه دانشگاهی هستند.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها