طی مراسمی با حضور استاندار یزد پروژه گازرسانی به 4 روستای شهرستان بهاباد با صرف اعتباری معادل 168 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۴۱

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد ،استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت گاز طبیعی در پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته گفت: مناطق روستایی با در اختیار داشتن محیط زیست سالم، نقش مهمی در توسعه ملی بر عهده دارند و به همین علت توسعه روستایی و ارتقای سطح رفاه روستاییان از جمله برنامه های مورد توجه دولت بوده است .

 محمد علی طالبی اظهارداشت: گسترش شبکه های زیر ساختی انرژی مورد توجه سیاستگذاران قرار داشته است که خوشبختانه شرکت گاز استان یزد با درک اهمیت و ابعاد این موضوع، توجه ویژه ای به توسعه و تکمیل طرح های گازرسانی به مناطق محروم نشان داده است.

وی افزود: گزارش ها و مشاهدات عینی ما نشانگر روند رو به رشد و پر شتاب گازرسانی به مناطق روستایی استان در جهت ایجاد بنیان ها و زیرساخت های توسعه ای و خدماتی در زمینه گازرسانی بوده است .

گازرسانی به 200 خانوار مسکونی و 4 واحد صنعتی

در بخش دیگری از این مراسم مدیرعامل شرکت گاز استان یزد به تشریح پروژه گازرسانی به 4 روستای شهرستان بهاباد پرداخت و گفت: پروژه مذکور با اجرای 19 كيلومتر شبكه توزیع پلی اتیلن، 12 کیلومتر خط تغذیه فولادی به قطر 6 اینچ، نصب یک ایستگاه تقلیل فشار (CGS) به ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت، یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به ظرفیت 2 هزار و 500 متر مکعب بر ساعت و یک ایستگاه CPS به مرحله بهره برداری رسیده است که قابلیت گازرسانی به 200 خانوار مسکونی و 4 واحد صنعتی مشمول بند ق را فراهم خواهد آورد و بر این اساس مردم و صنایع 4 روستای سنجدک، پرک، زارکوئیه و بوئی آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

علی اکبر میدانشاهی افزود: با اجرای 405 کیلومتر شبکه گذاری و نصب 3 هزار و 477 عدد انشعاب، درصد بهره مندی شهرستان بهاباد از گاز طبیعی به 75 رسیده که امیدواریم با توجه به برنامه های ویژه ای که در راستای گازرسانی به مناطق فاقد گاز و اجرا و بهره برداری از پروژه های در دست اقدام صورت پذیرفته، شاهد پوشش هر چه بیشتر این شهرستان از گاز طبیعی باشیم کما اینکه در حال حاضر 99 درصد جمعیت استان از این نعمت خدادادی برخوردار هستند و بر همین اساس استان یزد در زمره استان های سبز کشور قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها