یزد - مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت : 4 روستای شهرستان بهاباد در و 16 روستای شهرستان بافق در استان یزد تحت پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۱۱

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان این خبر اظهارداشت: پروژه گازرسانی به  16 روستای شهرستان بافق با صرف اعتباری معادل 224 میلیارد ریال اجرا خواهد شد .

وی افزود: این پروژه 66 كيلومتر شبكه توزیع پلی اتیلن، 8 کیلومتر خط تغذیه فولادی به قطر 6 اینچ و نصب یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به ظرفیت 5هزار متر مکعب بر ساعت درحال اجرا می باشد که بخش اعظمی از کار انجام شده و به حول و قوه الهی به زودی شاهد بهره برداری از پروژه مذکور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: این پروژه قابلیت گازرسانی به 700 خانوار مسکونی و 2 واحد صنعتی مشمول بند ق و همچنین معدن کوشک را فراهم خواهد آورد که تا به حال حدود 50 علمک نصب شده و مابقی علمک ها در مرحله نصب قرار دارند.

میدانشاهی تصریح کرد: با توسعه شبکه های گازرسانی شهرستان بافق در سال های اخیر، هم اکنون 6/99 درصد این شهرستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته که این شهرستان را در زمره شهرستان های سبز استان قرار داده که با در نظر گرفتن پوشش 99 درصدی جمعیت کل استان، عدد قابل تاملی به شمار می رود و همین امر نقش به سزایی در توسعه و آبادانی آن منظقه داشته است.

وی همچنین  از گازرسانی به 4 روستای شهرستان بهاباد با صرف اعتباری معادل 168 میلیارد ریال در آینده ای نزدیک خبر داد.

این مسئول افزود: پروژه گازرسانی به 4 روستای شهرستان بهاباد با اجرای 19 كيلومتر شبكه توزیع پلی اتیلن، 12 کیلومتر خط تغذیه فولادی به قطر 6 اینچ، نصب یک ایستگاه تقلیل فشار (CGS) به ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت، یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به ظرفیت 2 هزار و 500 متر مکعب بر ساعت و یک ایستگاه CPS در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این پروژه قابلیت گازرسانی به 200 خانوار مسکونی و 4 واحد صنعتی مشمول بند ق را فراهم خواهد آورد و بر این اساس مردم و صنایع 4 روستای سنجدک، پرک، زارکوئیه و بوئی آباد به شبکه گاز طبیعی متصل خواهد شد که تا به حال نصب 120 علمک به صورت کامل صورت پذیرفته و مابقی علمک ها نیز در حال نصب می باشد.

میدانشاهی ادامه داد: در سال گذشته با اجرای 80 کیلومتر شبکه گذاری و نصب 479 عدد انشعاب، درصد بهره مندی شهرستان بهاباد از گاز طبیعی به 75 رسید که امیدواریم با توجه به برنامه های ویژه ای که در راستای اجرا و بهره برداری از پروژه های در دست اقدام صورت پذیرفته، شاهد پوشش هر چه بیشتر این شهرستان از گاز طبیعی باشیم کما اینکه در حال حاضر 99 درصد جمعیت استان از این نعمت خدادادی برخوردار هستند و بر همین اساس استان یزد در زمره استان های سبز کشور قرار گرفته است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها