مدیر کل غله و خدمات بازرگانی :

۵ هزار تن گندم خارجی به زنجان اختصاص یافت

با پایین آمدن کیفیت نان در استان زنجان به علت استفاده از گندم تازه ، ۵ هزار تن گندم خارجی برای اختلاط با گندم زنجان ، به استان اختصاص یافت.
با پایین آمدن کیفیت نان در استان زنجان به علت استفاده از گندم تازه ، ۵ هزار تن گندم خارجی برای اختلاط با گندم زنجان ، به استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۳۲۸۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین زنجان ؛ مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  استان زنجان می‌گوید: آرد مورد نیاز برای مخلوط کردن با آرد تولیدی استان تامین شده است.

 زمانی افزود: اخیرا، برخی واحد‌های نانوائی در استان زنجان از کیفیت پایین آرد گله‌مند بودند، که با درخواست از شرکت بازرگانی دولتی  ۵ هزار تن گندم وارداتی به استان زنجان اختصاص یافت و در طول سال هم ۳۰ هزار تن دیگر وارد استان زنجان خواهد شد.

 وی، علت پایین بودن کیفیت نان در استان زنجان را استفاده از گندم تولیدی امسال دانست و در پاسخ به سوال ما درباره‌ی این که پارسال ترسالی بود و می‌بایست گندم ذخیره به اندازه‌ی نیاز در استان داشته باشیم گفت: پارسال از استان زنجان، ۱۷۵ هزار تن گندم به استان‌های دیگر صادر و همین امر موجب ایجاد کمبود گندم پارسالی در استان زنجان شده است.

مدیر کل غله  استان گفت: از ابتدای برداشت تاکنون،   ۴۰ هزار تن گندم از گندمکاران زنجانی خریداری شده است.

به گفته‌ی زمانی، بر اساس پیش بینی کارشناسان جهاد کشاورزی، امسال ۱۵۵ هزار تن گندم در استان تولید خواهد شد و به همین میزان هم خرید گندم پیش بینی شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها