به گزارش جام جم آنلاین، شرکت گرامین اینترنشنال ابزار یاد شده را با هدف کاهش فشار و نگرانی خلبانان ابداع کرده است.
این ابزار در صورت از کار افتادن موتور هواپیما هدایت آن را در دست میگیرد و مسیر حرکت را به سمت نزدیک ترین فرودگاه موجود مشخص میکند.
در شرایط از کارافتادن ناگهانی موتور هواپیما خلبان باید آن را در مسیر و زاویهای درست قرار دهد تا با تکیه بر جریانهای هوایی بتوان تعادل هواپیما را حفظ کرد و سپس برای راه اندازی مجدد موتور تلاش کرد.
تلاش برای انجام همه این امور با یکدیگر خطر تصمیمات اشتباه و مرگبار خلبانان را افزایش میدهد و این ابزار جدید چنین خطری را کاهش میدهد.
سیستم یادشده با محصولات و ابزار ناوبری مختلف مانند سیستمهای ناوبری سری GTN Xi گرامین و ترانسپوندرهای GTX ۳۴۵/GTX ۳۴۵R سازگاری دارد و میتواند بسیاری از امور مربوط به وضعیت موتور هواپیما را نیز به طور خودکار یا در صورت درخواست خلبان انجام دهد.
مهمترین اقدام این سیستم تنظیم سرعت و شرایط حرکت هواپیما با توجه به وضعیت آب و هوا، فاصله با مقصد، میزان دید، جغرافیای محل پرواز و غیره است.
در صورت در دسترس نبودن هیچ فرودگاهی اسمارت گلاید برای خلبان هشدارهای صوتی و بصری میفرستد و به جستجو برای یافتن محلی برای فرود ادامه میدهد.
این سیستم در زمان نزدیک شدن به فرودگاه پیدا شده هم به ارسال علائم هشداردهنده به خلبان ادامه میدهد تا به وی برای کنترل شیوه فرود کمک کند.
اگر فرود در محوطهای به غیر از فرودگاه انجام شود این سیستم بازهم هشدارهای صوتی در مورد ارتفاع و شرایط محیطی ارسال میکند. انتظار میرود عرضه این سیستم ظرف چند ماه آینده آغاز شود.
منبع: مهر
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم