رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: تمام عوامل درگیری بیمارستان کوثر سنندج که منجر به قتل یک نفر و زخمی شدن چندین نفر شد در کمتر از 2 ساعت دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۲۸۱۶۷
به گزارش خبرگزاری موج آنلاین کردستان، عبدالله فاتحی صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: عصر روز چهارشنبه 30 تیرماه در یکی از روستاها در نزدیکی پلیس‌راه کرمانشاه اهالی یک روستا با هم درگیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این درگیری یک نفر زخمی می‌شود، فرد زخمی‌ به بیمارستان کوثر سنندج انتقال داده می‌شود.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: متاسفانه طرفین دعوا مبادرت به فراخوان بستگان خود می‌کنند که یکی از طرفین دعوا با تعداد زیادی از اعضای خانواده در بیمارستان کوثر حاضر می‌شوند و با شمشیر، قمه و چوب با هم درگیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این درگیری یک نفر دچار جراحت شدید می‌شود و بعد از انتقال به بیمارستان‌های همجوار فوت می‌کند و چندین نفر هم در صحنه درگیری دچار جراحت می‌شوند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان افزود:‌ ضاربین در کوتاه‌ترین زمان در همان سرصحنه دستگیر و تحویل مراجع قانونی داده شدند.

وی اظهار کرد: توصیه من به هم استانی‌هایم این است که برای حل اختلافات به جای انجام اقدامات خودسرانه به پلیس و مراجع قضایی که فلسفه وجودی تشکیل آنها رسیدگی به این مسائل است مراجعه و کار را  از طریق پرسه قانونی دنبال کنند.

فاتحی تصریح کرد: اساسا هدف از تشکیل دستگاه قضا و  پلیس رسیدگی به دعاوی مردم است نه اینکه مردم خودسرانه مبادرت به احقاق حق کنند چون این فعل فی نفسه جرم بوده و باید با آن برخورد قانونی صورت بگیرد.

گفتنی است؛ اهالی دو  روستای اطراف سنندج به دلیل اختلاف ملکی درگیر می‌شوند که موجب زخمی‌شدن چند نفر شده و آنها را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌کنند.

چند نفر از بستگان ضاربین دو طرف به اورژانس بیمارستان کوثر مراجعه می‌کنند و در آنجا درگیری بین طرفین دوباره بالا می‌گیرد و با قمه و شمشیر به جان هم می‌افتند.

 یکی از مصدومان این نزاع که دست وی از ناحیه مچ قطع می‌شود در حین اعزام به ارومیه برای پیوند عضو، به دلیل خونریزی زیاد فوت می‌کند.

یکی دیگر از مصدومان از ناحیه شاهرگ کردن مورد اصابت شمشیر قرار می‌گیرد اما این فرد بلافاصله به اتاق عمل منتقل می‌شود و جانش را نجات می‌دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها