سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

امروز؛ آخرین مهلت رجیستری تبلت

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فرآیند رجیستری تبلت‌ ها از فردا (دوم مرداد) آغاز می‌شود و امروز آخرین مهلت برای طی کردن فرآیند رجیستری دستگاه است.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا دهقانی‌ نیا روز جمعه در گفتگو با ایرنا درباره نحوه فعال‌سازی دستگاه تبلت برای قرار گرفتن در مرحله رجیستری گفت: در ابتدای این طرح که از فردا (دوم مرداد) با تبلت‌ های برند لنوو آغاز می‌شود، ضرورت دارد که مردم در دستگاه خود سیمکارت بیندازند، با آن تماس بگیرند و پیامک ارسال و دریافت کنند.

وی افزود: پس از رجیستری لنوو، فرآیند رجیستری دیگر نشان‌های تجاری تبلت‌ها نیز انجام خواهد شد. البته نیاز نیست مردم تا آن زمان صبر کنند، از همین الان هم می‌توانند تبلت‌هایی با دیگر برندهای موجود در بازار را نیز رجیستر کنند.

دهقانی‌نیا تاکید کرد: برخی از والدین تصور می‌کنند از آن‌جایی که دانش‌آموزان و دانشجویان‌شان با استفاده از wifi به شبکه‌ های آموزش مجازی مانند «شاد» متصل شده‌ و به نوعی دستگاه‌شان روشن بوده، دیگر نیازی ندارند تا دستگاه خود را رجیستر کنند، اما این‌طور نیست. حتما باید در دستگاه سیم‌کارت قرار داده شود و پس از برقراری تماس و پیامک برای رجیستری دستگاه اقدام کنند.

وی درباره نحوه رجیستری گفت: پس از روشن کردن دستگاه دارای سیم‌کارت با شماره‌گیری کد دستوری *۷۷۷۷#، کد شناسایی دستگاه (IMEI) را ارسال کنید تا فرآیند رجیستری انجام شود. راه دیگر فعال‌سازی و ثبت دستگاه تبلت این است که نام «همتا» را در اینترنت جستجو کنید و از طریق سایت کد شناسایی دستگاه خود را برای فعال‌سازی ثبت کنید.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: اگر کد IMEI دستگاه‌تان را ندارید کافی است کد دستوری *06# را شماره‌گیری کنید تا کدشناسایی برای شما به نمایش گذاشته شود.

دهقانی‌نیا با بیان اینکه فعال‌سازی دستگاه حدود یک تا ۲ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و مدت زمان در نظر گرفته شده برای این کار مناسب است، تاکید کرد: زمان آغاز رجیستری تمدید نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها