روسیه از جت جنگنده رادارگریز متعلق به نسل پنجم خود برای رقابت با اف ۳۵ آمریکایی رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، روسیه، دیروز (سه شنبه) از جت جنگنده سوخوی جدید خود که برای رقابت با « اف-۳۵ » (F-۳۵) آمریکایی طراحی شده رونمایی کرد.

این جنگنده که «چک میت» (The Checkmate) نامیده می‌شود، می‌تواند حتی در شرایط تداخل الکترونیکی، همزمان در زمین، هوا یا دریا به ۶ هدف حمله کند.

سازندگان این جت می‌گویند که این هواپیما می‌تواند با سرعت ۱.۸ تا ۲ برابر سرعت صوت پرواز کند و بُرد آن ۳۰۰۰ کیلومتر (۱۸۶۴ مایل) است.

نمونه اولیه این جت قرار است اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۳ انجام دهد و فروش آن ممکن است در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

شرکت تسلیحاتی روستک، درباره این هواپیما گفت که این جت جنگی جدید متعلق به نسل پنجم هواپیما‌های جنگنده است، و قابلیت رادارگریزی با سرعت مافوق صوت را دارد و شامل فناوری هوش مصنوعی برای کمک به خلبان است.

این هواپیما با قیمتی بین ۲۵-۳۰ میلیون دلار (۲۱-۲۵ میلیون یورو)، قادر به حمل هواپیما‌های بدون سرنشین و پرتاب آن‌ها در طول پرواز خواهد بود.

یوری اسلیوسار، رئیس شرکت هوافضا و صنایع دفاعی روسیه، گفت که انتظار می‌رود در ۱۵ سال آینده نزدیک به ۳۰۰ سفارش عمدتا از خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین با قیمت هفت برابر کمتر از F-۳۵ داشته باشد.

وی افزود: این جنگنده قادر به مقابله و نابودی هواپیما‌های خارجی نسل پنجم بوده و در برابر جنگنده‌های نسل ششم که ممکن از در دهه‌های آینده ظاهر شوند، مقاوم است.

 

روسیه از رقیب اف ۳۵ آمریکا رونمایی کرد (+عکس)

روسیه از رقیب اف ۳۵ آمریکا رونمایی کرد (+عکس)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها