تولید سالانه بیش از ۳ میلیون تن محصول در شهرک‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کرد: سالانه بالغ بر ۳.۸ میلیون تن انواع محصول زراعی، دامی و شیلات در شهرک‌های کشاورزی کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اعلام کرد: سالانه بالغ بر ۳.۸ میلیون تن انواع محصول زراعی، دامی و شیلات در شهرک‌های کشاورزی کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۶۵۶
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل سیدجمال سجادی‌پور در آیین بهره برداری همزمان از ۱۱۸ واحد طرح گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد مغان گفت: هم اکنون ۲۹۵ شهرک کشاورزی در کشور فعال است که ۱۰۳ واحد آن توسط بخش خصوصی و در مدت هشت سال گذشته راه اندازی و تاسیس شده است.

وی هدایت، راهبری و توسعه زیرساخت‌ها را از جمله اهداف تعریف شده برای شرکت شهرک‌های کشاورزی ذکر کرد و افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی در دوره خدمت دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده و در هشت سال گذشته بالغ بر سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، ۲۴۹ مورد از این شهرک‌ها را مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای و تولید محصول در فضای بسته گلخانه، ۱۵ مورد آن را مربوط به شهرک‌های شیلاتی و ۳۱ مورد را نیز مربوط به شهرک‌های دامپروری ذکر کرد.

وی بیان کرد: در هشت سال گذشته حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه در سطح کشور ایجاد شده که تاسیس این میزان گلخانه در هشت سال گذشته، برابر با مجموع گلخانه‌ای ایجاد شده در دولت‌های قبل است.

سجادی‌پور اضافه کرد: با راه اندازی این شهرک‌ها، زمینه اشتغال ۱۴۲ هزار نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی کشور فراهم شده است.

وی همچنین گفت: با ایجاد این شهرک‌ها، سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن به مجموع تولیدات کشاورزی کشور افزوده شده و قیمت بسیاری از محصولات به خصوص در فصل سرد سال تعدیل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، تولید بر اساس برنامه و با کمترین هزینه و نیز صرفه‎جویی در مصرف نهاده‌ها و به خصوص آب را از جمله مزیت‌های تاسیس شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور عنوان کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها