نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی

پدافند هوایی ستون فقرات تأمین امنیت آسمان کشور است

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز

تجلیل از 25 قاری ترتیل خوانی شبکه سهند در ماه مبارک رمضان

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز از قاریان برنامه ترتیل خوانی قرآن صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان تجلیل شد .
کد خبر: ۱۳۲۷۵۳۲
 
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد علی آل هاشم ، در این آیین ضمن گرامیداشت دهه اول ذی الحجه و تبریک سالروز ازدواج مولای متقیان و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت : بهتر است شبکه سهند در زمینه ازدواج یک برنامه شاخص با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه تولید و پخش نماید چرا که تولید چنین برنامه هایی در رسانه ملی در این بحث بسیار مهم موثر است .
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: قدردانی گاهی با زبان انجام می گیرد و گاهی با عمل، تشکر و قدردانی از خدمات برای ایجاد انگیزه در افراد بسیار مهم است چرا که تشویق بیش از حد یک نوع تنبیه و عدم تشویق نیز نوعی تنبیه است .
امام جمعه تبریز ادامه داد: برگزاری چنین آیین های تجلیل از کارشناسان و نخبگان در صدا و سیما باعث افزایش کیفیت محتوای برنامه ها شده و این نهاد فرهنگی می تواند بیش از پیش از این ظرفیت استفاده نماید . 
نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با تقدیر ویژه از نقش آفرینی شبکه سهند در ماه مبارک رمضان، نوآوري در تهيه و پخش برنامه‌هاي معارفي تأثيرگذار ، همچنین توجه به شهرستان ها در سال های اخیر ادامه داد : اقدام صدا و سیما در استفاده از کارشناسان برجسته دینی و مذهبی در تقویت مبانی فکری و عقیدتی جامعه مهم و ارزنده ارزیابی کرده واز حسن تدبیر واقدامات مدیرکل و کارکنان صداوسیمای استان تقدیر وتشکر کرد
وی تولیدات این حوزه  راهنرمندانه، جذاب و برخاسته از مبانی اصیل اسلامی، آمیخته با پشتوانه قوی معرفتی و مشاوره‌ های نیرومند دینی و فقاهتی دانست . 
دکترآل هاشم ضمن درخواست تداوم اين رويكرد در رسانه ملی ، بر ضرورت گسترش مفاهيم معنوي، ديني و ارزشي تاکید و از برنامه سازان رادیو و تلویزیون خواست از صاحب‌ نظران مختلف که دارای صلاحیت اخلاقی و علمی هستند براي هم‌ فكري در تولید برنامه ها و محتوا استفاده کنند . 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این آیین با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف پیام در خصوص برنامه های معارفی گفت: خوشبختانه برنامه های سحری و افطاری شبکه سهند به پشتوانه استفاده از نظرات ، دیدگاه ها و پیشنهادات کارشناسان و متخصصان این حوزه با اقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود و در دو سال گذشته توانست رتبه های برتر را در بین برنامه های رمضانی مراکز استان ها کسب نماید. 
دکتر مرتضی صفری با اشاره به ابتکار خلاقانه شبکه سهند در برگزاری مسابقات قرآنی و بهره گیری از چهره های قرآنی جوان و نوجوان در یک برنامه زنده تلویزیونی افزود : بر اساس بازخوردهای صورت گرفته از مخاطبان ، خوشبختانه مخاطبان زیادی با برنامه های افطارلیق  و اوباشدانلیق رادیو و تلویزیون همراه بودند. 
وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا با بهره گیری از روشهای جدید و نو و خلاقانه به مباحث دینی و اخلاقی پرداخت کنیم اظهار داشت : جواب های ده سال پیش به سوالات امروزی جوانان و نوجوانان ، آنان را قانع و جذب دین نمی کند و باید با روشهای جدید به آنها پاسخگو باشیم در اینصورت است که می توانیم یک جریان فرهنگی در استان و فضای مجازی کشور ایجاد کنیم .
صفری اضافه کرد : با توجه به محدودیت های کرونایی ، اجباری برای پخش زنده مراسم ترتیل خوانی نداشتیم اما به همت همکاران و فعالان قرآنی استان توانستیم همانند سالهای قبل این برنامه را در رادیو و تلویزیون به صورت زنده تولید و پخش نماییم ولازم می دانم از مرتلین عزیز استان که با تایید شورای عالی قرآن در طول ماه مبارک رمضان صدا وسیما را همراهی کردند تقدیر وتشکر نمایم. 
در ادامه این آیین از 25 حافظ و قاری قرآن تجلیل و از ۲ هزار برنامه رادیویی "مشکات"  که از سال ۱۳۸۸ کار تولید آن با موضوع ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان ترکی با ترتیل خوانی استاد زارعان وترجیح وتفسیر استاد وحیدی مهر انجام شده ، رونمایی گردید . 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها