با آغاز فصل اجاره و نقل‌و‌انتقالات مسکن ما شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلت‌فرم‌های سایت‌های واسط مانند دیوار هستیم.
کد خبر: ۱۳۲۷۴۶۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، افراد سودجو با سوء‌استفاده از این موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین شده و استفاده از ترفند‌های خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت کرده و پس از اطمینان از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات نیستند.

متاسفانه درج آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با شیوه‌های مختلف با استفاده از بستر سایت دیوار و سایر سایت‌های واسطه‌ای یکی از شگرد‌های مجرمان بوده که با سوء‌استفاده از اعتماد کاربران و عدم آگاهی آنان به راحتی کلاهبرداری می‌کنند؛ این افراد همواره جدیدترین ترفند‌ها را برای رسیدن به مقاصد شوم خود به کار می‌برند.
 
نظارت مستمر و دقیق بر نحوه درج آگهی و پیاده‌سازی نظام احراز هویت یکی از اولویت‌های اصلی سایت‌های واسطه‌ای است که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های مکرر پلیس فتا به صورت کامل محقق نشده و مجرمان سایبری نیز با استفاده از شماره تلفن و شماره حساب‌هایی که از طرق مختلف و به نام سایر اشخاص به دست می‌آورند از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند. شهروندان نباید مبالغی را به عنوان بیعانه به آگهی‌دهندگان پرداخت کنند و پس از اطمینان از اصالت کار و ارائه خدمات نسبت به انجام معامله اقدام‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها